شناسهٔ خبر: 32071 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سوره مهر با ۵۰۰ کتاب در نمایشگاه شرکت می‌کند

انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب برای مخاطبان خود عرضه کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا با بیش از ۵۰۰ عنوان در ایام بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد که از این تعداد، ۲۵۰ عنوان اثر برای نخستین‌بار در این دوره نمایشگاه عرضه می‌شود. همچنین تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب نیز برای گروه سنی کودک و نوجوان عرضه خواهد شد. این انتشارت همچنین بازچاپ ۲۰۰ عنوان کتاب را نیز در برنامه‌های خود دارد.

کتاب‌های منتشر شده در قالب‌های مختلف شعر، داستان، خاطره، پژوهش و نقد ادبی برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است که از عناوین این دوره می‌‌توان به عرضه ۳۰ جلد از مجموعه «شکرستان» اشاره کرد که برای گروه سنی نوجوانان آماده شده است؛ «نیم مشت نمک»، «صندوق گنج»، «خر برفت و خر برفت»، «آخر عاقبت زرنگ‌بازی»، «کک بهلول»، «گوش سفید دم سیاه و دیگران»، «عاقل و دیوانه»، «زرنگ و زرنگ‌تر»، «کوزه شکسته»، «بچه سر راهی»، «وردهای دزدگیر»، «خواب پادشاه»، «دوست ناباب»، مسابقه بزرگ سوارکاری» و... از جمله عناوین شکرستان در این دوره نمایشگاه کتاب تهران است .

انتشارات سوره مهر در بخش خاطرات نیز با انتشار چند عنوان جدید در این دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد که از جمله این موارد می‌توان به جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست اشاره کرد که به کوشش سعید علامیان نوشته شده است. راوی در این بخش از خاطرات خود به مسائل رخ داده در سال‌های پس از جنگ می‌پردازد.

«ابد +ده سال» عنوان یکی دیگر از خاطرات این انتشارات است که برای اولین‌بار در این دوره نمایشگاه عرضه می‌شود. این اثر که به قلم هادی عابدی تدوین و نوشته شده، دربردارنده خاطرات فتورایی، از دوران کودکی وی تا فعالیت‌های او در سال‌های پیش از انقلاب و پس از انقلاب است.

راوی در این اثر ابتدا به خاطرات دوران کودکی خود می‌پردازد و در ادامه به پیوستنش به ارتش اشاره می‌کند. ادامه کتاب به خاطراتی از فتورایی اختصاص دارد که راوی در آن به فعالیت‌ها و حال و هوای نظامی‌های مذهبی در دوران ستم‌شاهی می‌پردازد. در این میان بخش قابل توجهی از خاطرات فتورایی به نوع نگاه سیستم زنان به نیروهای مذهبی ارتشی اختصاص دارد. از خلال خاطرات ذکر شده چنین برداشت می‌شود که سیستم ارتش دوره شاه به شدت مخالف فعالیت نیروهای مذهبی بوده و بارها تلاش کرده تا به روش‌های غیر مستقیم آنها را از دیانت دور کند و اگر موفق نشد، با مأموریت‌های خارج از شهر، آنها را از پایتخت دور کرده و گرفتار حواشی امر کند.

«عصرهای کریسکان» عنوان یکی دیگر از آثار در این قالب است که به قلم کیانوش گلزار راغب نوشته شده و در بردارنده خاطرات یکی از رزمندگان در اسارتگاه‌های کومله در کردستان است. از ویژگی‌های این کتاب روایت خاطرات از زبان چند راوی است.

«دوست دارم عکاس بشم»، «کلاغ‌ هم می‌میرد»، «کلاغ آبی»، «چه کسی قوی‌تر است»، «غول سنگی»، «مجموعه قصه نمایش کودکان»، «گل سرخ و گیاه بادگرد»، «ماهی عروس نداره»، «تو هم خودت درختی»، «سوسک‌ها تنهایند»، «شعر بارون»، «ردیف میرزا حسینقلی»، «ردیف علی اکبر شهنازی» و «باغ شیشه‌ای» از دیگر عناوینی است که از سوی این ناشر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

انتشارات سوره مهر همچنین در نظر دارد ۶۰۰ عنوان کتاب الکترونیک نیز در این دوره نمایشگاه کتاب عرضه کند. این انتشارات به منظور دسترسی آسان و کم‌هزینه کتاب، اقدام به تولید کتاب الکترونیک کرده است.

نظر شما