شناسهٔ خبر: 32076 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه پیام نور برای واحدهای کم دانشجو/ ساماندهی مراکز

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: رسالت این دانشگاه افزایش عدالت آموزشی و خدمت رسانی به محرومین است بنابراین تعطیل کردن یک مرکز و یک واحد این دانشگاه نیاز به تامل بیشتری دارد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد علی سرلک در خصوص ادغام و یا تجمیع برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور و توقف پذیرش در برخی رشته محل های کارشناسی و اینکه آیا این روند در دوره وی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: دانشگاه پیام نور، دانشگاه محرومین است دانشگاهی که ملاحظات اقتصادی ندارد و بیشتر ملاحظات آن افزایش عدالت آموزشی و خدمت رسانی به محرومین است.  

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی است که به همه امکان حضور می دهد، افزود: ما به دنبال این هستیم که مراکز و واحدها را سامان دهی کنیم، ولی وقتی می‌بینم که اگر بخواهیم مرکز و واحدی را تعطیل کنیم، دسترسی محرومین به آموزش عالی از بین می رود، برای همین این کار نیاز به تامل بیشتر دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: این مساله باید در کمیته هایی متشکل از نمایندگان دانشگاه، اعضای هیات علمی، خانواده دانشجویان که از نهادهای تصمیم گیر هستند مطرح شده و بررسی شود.

وی افزود: برخی از مراکز زیر یک هزار دانشجو دارند، همزمان با آغاز فعالیتم اعلام کردم، می خواهم یک بازنگری در این واحدها و مراکز داشته باشم، به عنوان مثال واحدی سه رشته و حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دانشجو دارد، اگر نیازهای جدید را ملاک قرار دهیم و رشته های بین رشته ای تعریف کرده و از ظرفیت دانشجویان رشته کاردانی در کنار شهرک های صنعتی استفاده کنیم، می توانیم تعداد دانشجوی این مراکز را افزایش دهیم که این مساله در معاونت آموزشی دانشگاه در حال بررسی است.

سرپرست دانشگاه پیام نور درباره تجمیع رشته‌ها نیز گفت: اگر بخواهیم پویایی خود را حفظ کنیم باید مرتب رشته های قدیمی را خارج و رشته های جدید متناسب با تعاملات و پیشرفت جامعه را در دستور کار خود قرار دهیم. بازنگری رشته و رشته محل‌ها برای دانشگاهی که بخواهد پویایی خود را حفظ کند یک امر طبیعی است .

نظر شما