شناسهٔ خبر: 32084 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگران خارجی‌مان حاشیه ندارند/ تصادف ماشین‌های گران قیمت

تهیه‌کننده «تعبیر وارونه یک رویا» بر حساسیت لازم برای انتخاب بازیگران خارجی این مجموعه تأکید کرد و از جلوه‌های ویژه میدانی پروژه و دشواری‌های تولید سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده پیشکسوت که این روزها در «تعبیر وارونه یک رویا» با فریدون جیرانی همکاری می‌کند درباره حساسیت‌های حضور بازیگران خارجی در پروژه‌های ایرانی و سوابق هنرمندان ارمنی این مجموعه اظهار کرد: تمام این بازیگران متعلق به تئاتر هستند. شاید باورتان نشود روزی که کار تمام می‌شد سه تن از بازیگران پیشکسوت شروع به گریه کردند و با کار و گروه ارتباط خوبی برقرار کرده بودند. حرفه اصلی همگی آنها بازیگری بود و ما حساسیت دقیقی برای انتخاب آنها داشتیم.

وی افزود: ارمنستان صنعت سینمای آنچنانی ندارد و بیشتر در زمینه تئاتر فعال هستند. ما سعی کردیم حتی بازیگرانی انتخاب کنیم که تیزرها یا آثار تبلیغاتی نامناسب نیز بازی نکرده باشند. این دوستان از هر لحاظ مناسب بودند و ما هم خوش شانس بودیم که فرصت همکاری با این هنرمندان خوب را داشتیم.

نامه‌نگاری‌های سفارت ایران در ارمنستان با پلیس

این تهیه‌کننده درباره دشواری‌های ضبط صحنه‌های اکشن در خارج از کشور توضیح داد: آنجا دسترسی به اسلحه و مهمات قدری دشوار بود اما ما توانستیم هرطوری که شده مجوز استفاده از سلاح را بگیریم و حدود ۱۷، ۱۸ قبضه سلاح به مدت دو ماه در اختیار ما بود.

سریال تعبیر وارونه یک رویا

طباطبایی ادامه داد: سفارت ایران در ارمنستان نامه‌نگاری‌های لازم را با اداره پلیس داشت و آنها با ما همکاری می‌کردند بنابراین تا حد نیازمان با ما همکاری شد فقط چون برخی صحنه‌ها در شب رخ می‌داد، به اجبار این صحنه‌ها را در روز گرفتیم. سرمای آنجا استخوان خرد می‌کرد و شرایط دشواری داشتیم. بخشی از صحنه‌های اکشن هم که در ایران ضبط شد.

جلوه‌های ویژه میدانی در دنیا از دور خارج شده‌اند

وی تأکید کرد: ما چند سکانس تعقیب و گریز و یک صحنه تصادف داریم. باید دو خودرو گران قیمت خریداری شود و این دو با هم برخورد کنند. این موضوع در فیلمنامه وجود دارد و ما از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای هم کمک می‌گیریم اما برای اینکه این صحنه خوب دربیاید باید تلاش کنیم.

تهیه‌کننده «تعبیر وارونه یک رویا» در پایان تصریح کرد: البته در سینمای دنیا اصلا ماشین‌ها تصادف نمی‌کنند و وقتی شما می‌بینید ۵۰ ماشین روی هوا است و همه با جلوه‌های ویژه رایانه‌ای است و جلوه‌های ویژه میدانی از دور خارج شده است. با این حال ما مجبوریم برای این تصادف از بدلکار و جلوه‌های ویژه میدانی هم بهره ببریم.

نظر شما