شناسهٔ خبر: 32108 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه نقد و بررسی می‌شود

کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه با حضور عماد افروغ، محمدامین قانعی‌راد و حبیب صالح نژاد امروز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت در دانشکده علوم اجتماعی نقد می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه آموزش و پرورش با حضور عماد افروغ (عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، محمدامین قانعی‌راد (عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور) و حبیبه صالح‌نژاد (مدرس کارگاه‌های آموزشی کميته دبيران علوم اجتماعی انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش) نقد می‌شود.

در این نشست کتاب‌های جامعه‌شناسی(۱)، جامعه‌شناسی(۲) و علوم اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام حمید پارسانیا (عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و نویسنده کتاب جامعه‌شناسی علم و معرفت) به نمایندگی از گروه مؤلفان بررسی خواهد شد.  

این نشست به کوشش انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با هم‌کاری انجمن جامعه‌شناسی آموزش‌و‌پرورش، روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰ در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کتاب جامعه‌شناسی(۱) که در سال دوم آموزش متوسطه برای دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی تدریس می‌شود به کوشش حمید پارسانیا، محمدحسین پوریانی، حسن خیری، سیدحسین شرف‌الدین، لطیف عیوضی، نعمت‌الله کرم‌اللهی، ابراهیم فتحی، شمس‌الله مریجی و رقیه رودسرایی نوشته شده و شامل فصل‌های «علوم اجتماعی»، «جهان اجتماعی» و «شناخت اجتماعی» می‌شود.

کتاب جامعه‌شناسی(۲) در سال سوم متوسطه تدریس می‌شود و موضوعاتی هم‌چون «جامعه و فرهنگ»، «هویت و فرهنگ» و «قدرت و سیاست» را در سه فصل مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب تألیفی است از دکتر حمید پارسانیا که با هم‌کاری نصرالله آقاجانی، حسن خیری، نعمت‌الله کرم‌اللهی، ابراهیم فتحی، شمس‌الله مریجی، آرمین امیر، سجاد صفارهرندی، روح‌الله نامداری و نادر نورمحمد نوشته شده است.

کتاب علوم اجتماعی که در دوره پیش‌دانشگاهی تدریس می‌شود سرفصل‌هایی همانند «فرهنگ جهانی»، «فرهنگ معاصر غرب»، «چالش‌های جهانی» و «جهان اسلام» را در بر می‌گیرد. این کتاب به کوشش حجت‌الاسلام حمید پارسانیا با هم‌کاری نصرالله آقاجانی، حسن خیری، شمس‌الله مریجی، نعمت‌الله کرم‌اللهی، سیدمحمدحسین هاشمیان، علی‌رضا بلیغ، ربابه فتحی، روح‌الله نامداری، ابراهیم فتحی و نادر نورمحمد تألیف شده است.

نظر شما