شناسهٔ خبر: 32121 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش زنده اینترنتی ۳۰ درس حوزه‌های داخل و خارج کشور

مدیر مدرسه اینترنتی فقاهت گفت: روزانه بیش از ۳۰ درس استادان حوزه‌های داخل و خارج کشور پخش زنده اینترنتی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جواد جوادی اظهار کرد: پخش زنده اینترنتی دروس حوزوی از ۲۰ آذر ۸۵ با پخش درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی آغاز شده و به دنبال آن درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی، خارج اصول آیت الله سبحانی و تفسیر آیت الله جوادی آملی پوشش داده شد.

وی با تشریح طرح توسعه پخش زنده دروس مراجع تقلید و استادان برجسته حوزه های داخل و خارج از کشور، گفت: در حال حاضر علاوه بر پخش دروس حوزه علمیه قم، دروس مراجع و استادان برجسته حوزه های مشهد، نجف، کربلا، لبنان، دمشق، اصفهان، تهران و اهواز به صورت زنده پخش اینترنتی می‌شود.

جوادی برقراری ارتباط عالمان با عالمان و ارتباط زنده اینترنتی حوزه‌های علمیه را از اهداف مهم مدرسه فقاهت ذکر کرد و افزود: طلاب علوم دینی با استفاده نرم‌افزاری که در سایت مدرسه فقاهت موجود است، می‌توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند و درس استاد را از طریق رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل است بشنوند.

وی از تهیه آرشیو دروس حوزه‌ها خبر داد که دامنه آن به دروس آیات عظام فقید همچون امام خمینی، آیت الله خوئی، آیت الله بهجت و... رسیده است.

مدیر مدرسه فقاهت تهیه و تنظیم تقریر دروس استادان حوزه‌ها توسط طلبه‌های برگزیده هر درس را یکی دیگر از فعالیت‌های این مدرسه اینترنتی بیان کرد و افزود: این تقریر بین ۶ تا ۲۴ ساعت پس از پخش زنده دروس، بر روی شبکه قرار می گیرد.

جوادی اضافه کرد: کتابخانه مدرسه فقاهت نزدیک به ۱۲ هزار جلد کتاب دارد و این منابع به جایی که استاد در کلاس درس نقل کرده لینک داده می‌شود.

به گزارش مهر، طلاب علوم دینی برای اتصال به مدرسه فقاهت باید نرم افزار ارتباط شیعی را از نشانی اینترنتی www.eshia.ir دریافت کنند و سپس برای استفاده از بخش آرشیو و یا شرکت در بخش زنده این مدرسه اینترنتی اقدام کنند.

نظر شما