شناسهٔ خبر: 32168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسکورسیزی درباره دین فیلم می‌سازد

مارتین اسکورسیزی در حال پشت سر گذاشتن آخرین روزهای فیلمبرداری فیلم «سکوت» در تایوان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پروژه «سکوت» درامی تاریخی درباره تقدیر و مذهب است. فیلمبرداری ۱۴ هفته‌ای این فیلم ۱۵ ماه می در تایپه به پایان می‌رسد.

در کنفرانس خبری که دیروز (دوشنبه) در تایپه برگزار شد، اسکورسیزی درباره سفر درازی که تا ساخته شدن این فیلم طی شد، صحبت کرد. این فیلم با اقتباس از رمان شوساکو اندو با عنوان «سکوت» ساخته شده که درباره سکوت خداوند در مواجهه با درد و رنج انسانی است. اسکورسیزی فیلمنامه اولیه این فیلم را اوایل سال ۱۹۹۲ نوشته بود اما گفت که ریشه‌های ساخت این فیلم به پیش از این تاریخ بازمی گردد.

اسکورسیزی گفت: موضوعی که شوساکو اندو در رمانش طرح کرده از زمانی که من خیلی خیلی جوان بودم، برایم اهمیت داشت. من بسیار به مذهب اهمیت می‌دادم و در خانواده‌ای با پیوندهای عمیق کاتولیک بزرگ شدم.

داستان این کتاب در قرن هفدهم ژاپن می گذرد و اسکورسیزی تولید آن را در تایوان انجام داده و مقدمه‌ای از آنگ لی بر آن گذاشته است. تمامی این فیلم در لوکیشن‌های مختلف در تایپه فیلبرداری شده که شامل یانگمینگ شان، استودیو CMPC و منطقه بیتو می‌شود. تایچونگ و هویلین هم از دیگر لوکیشن‌های این فیلم بودند.

اسکورسیزی در این کنفرانس خبری همچنین گفت: من برای ساخت فیلم‌های شهری شناخته می‌شوم که بیشرشان در آپارتمان‌ها می‌گذرند یا در هتل‌ها، کافه‌ها و کلیساها. اما این که قادر باشی بنشینی و به صحنه‌ای از پرندگان و حیوانات نگاه کنی که غوطه ور شدن در جهانی دیگری است، چیز دیگری است.

لیام نسون، اندرو گارفیلد و آسانو تادانوبو ستاره ژاپنی بازیگران فیلم جدید اسکورسیزی را تشکیل می‌دهند. گارفیلد که کتی پوشیده بود که در یک بازار محلی شبانه خریده بود، درباره این تجربه گفت: احساس می‌کنم همینجا زندگی می‌کنم.

گارفیلد در این فیلم در نقش پدر رودریگز کشیشی یسوعی در قرن هفدهم بازی کرده که با یک کشیش دیگر راهی ژاپن می شود تا کشف کند که آیا مرشدش از کلیسا خروج کرده است یا خیر. گروه مذهبی آنها به این نتیجه رسیده اند که پیروانشان در این کشور تحت شکنجه و آزار فراوان هستند و ضروری است آنها راهی این کشور شوند تا بتوانند از واقعیت ها مطلع شوند.

اسکورسیزی ۲۵ سال پیش اعلام کرده بود می‌خواهد این فیلم را بسازد، اما سال ۱۹۹۶ وقتی همه چیز آماده بود، فیلمنامه به انجام نرسید و این کار به تعویق افتاد. در سال ۲۰۰۶ او یک بار دیگر اعلام کرد این فیلم را می سازد و سال ۲۰۰۹ همین حرف را تکرار کرد و با بستن قراردادی با دانیل دی لوییس و بنیسیو دل تورو این کار را تقریبا قطعی کرد اما این کار باز هم عملی نشد.

اسکورسیزی این فیلم را پس از ساخت فیلم موفق «گرگ وال استریت» در دست گرفت. فیلمنامه جی کاکس که سال‌‌هاست با اسکورسیزی همکاری دارد و فیلمنامه «دار و دسته نیویورکی» را هم نوشته بود، مبنای ساخت فیلم است.

«سکوت» با حمایت مالی از شورای شهر و کمیسیون فیلم تایپه ساخته شده است. دیگر تولیدات اخیر هالیوودری در تایوان شامل «لوسی» لوک بسون و «زندگی پای» ساخته آنگ لی هستند.   

نظر شما