شناسهٔ خبر: 32188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور انتشارات «کتاب پارسه» با ۲۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه

اسماعیل حسن‌زاده، مدیر انتشارات «کتاب پارسه» با اشاره به حضور این انتشارات با ۲۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: یکی از سوالات اساسی ناشران در نمایشگاه، چگونگی تعیین متراژ اختصاص یافته برای غرفه ناشران است که انتظار داریم هرچه زودتر معیارهای موجود برای تعیین متراژها، شفاف‌سازی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اسماعیل حسن‌زاده درباره فعالیت انتشارات «کتاب پارسه» اظهار کرد: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و از آن زمان سعی کردیم تا با همکاری نویسندگان، اساتید و مترجمان طراز اول کشور و با اتکا به گروه‌های تحقیق و مشاوره، ویرایش، طراحی و صفحه‌آرایی و اطلاع‌رسانی، آثار متناسبی با نیاز جامعه را در حوزه‌های تاریخ، ادبیات و فلسفه منتشر کنیم.

وی درباره چگونگی حضور انتشارات «کتاب پارسه» در نمایشگاه کتاب امسال نیز گفت: ما امسال با ۲۷۰ عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کردیم که از این میان ۱۵ عنوان کتاب چاپ اول برای سال ۹۴ داریم که هنوز توزیع نشده‌اند و ۴۰ عنوان هم چاپ اول سال ۹۳ داریم که به این نمایشگاه رسانده‌ایم.

مدیر انتشارات «کتاب پارسه» در ادامه به برخی از مهمترین کتاب‌های آماده ارائه در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله کتاب‌های فلسفی تاریخی که در این نمایشگاه ارائه خواهیم کرد می‌توان به «ایران و سی‌آی‌ای: بازنگری سقوط مصدق» نوشته داریوش بایندر، «یوگای پاتانجلی» و «نمادپردازی، امر مقدس و دین» نوشته میرچالیاده، «هیتلر و نازی‌ها بر پایه آثار تاریخی نوشته دیوید تئو، «ایران صفوی» نوشته اندرو نیومن و «نامه سرگشاده به اسکندر کبیر» نوشته پیر بریان، اشاره کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: همچنین «عشق تابستانی» جویس کرول اوتس با ترجمه‌ای از خجسته کیهان، «عنکبوت» نوشته هانری تروایا با ترجمه پرویز شهدی، «حضرت والا» نوشته نجیب محفوظ و «چرخدنده» نوشته ژان پل سارتر‌ نیز از جمله کتاب‌های حوزه ادبیات ما است که به این نمایشگاه رسانده‌ایم.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه کتاب و تعامل مسئولان با ناشران، گفت: همواره یکی از سوالات و مشکلات اساسی ناشران چگونگی تعیین متراژ اختصاص یافته برای غرفه ناشران است. البته مسئولان تعداد عناوین کتاب‌ ناشران را معیار متراژ غرفه ناشران در نمایشگاه کتاب عنوان می‌کنند، اما اگر چنین است پس چگونه ناشری که تعداد عناوین کتابش به مراتب از کتاب‌های من کمتر است ۲۰ متر دریافت می‌کند، اما انتشارات «کتاب پارسه» با ۲۷۰ عنوان ۱۵ متر دریافت می‌کند.

حسن‌زاده افزود: در این میان بسیاری از ناشران هستند که کتاب‌های ناشران دیگر را ارائه می‌کنند. انتظار داریم هرچه به این موضوعات رسیدگی شود و هرچه زودتر معیارهای موجود برای تعیین متراژها، شفاف‌سازی شود تا ناشری که ۵۰ عنوان کتاب دارد، بداند که چه متراژی نصیبش می‌شود و ناشری که ۲۰۰ عنوان کتاب دارد هم بداند که چه متراژی به غرفه او اختصاص می‌یابد.

نظر شما