شناسهٔ خبر: 32194 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ممانعت از پوشش رسانه‌ای نشست نقد و بررسی «کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه»

نشست نقد و بررسی «کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه» امروز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت برگزار شد و از پوشش رسانه‌ای آن توسط خبرنگاران ممانعت به عمل آمد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی «کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه»  به کوشش انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با هم‌کاری انجمن جامعه‌شناسی آموزش‌و‌پرورش سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های علوم اجتماعی دوره متوسطه آموزش و پرورش با حضور عماد افروغ، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، محمدامین قانعی‌راد، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حبیبه صالح‌نژاد، مدرس کارگاه‌های آموزشی کميته دبيران علوم اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی آموزش و پرورش نقد شد.

نکته قالب تامل و البته جالب در این نشست ممانعت از پوشش خبری برنامه توسط خبرنگاران بود. خبرنگار ایبنا پس از حضور در محل برگزاری مراسم توسط یکی از مسئولان برگزاری این مراسم مطلع شد که نباید این برنامه پوشش خبری داده شود و برخی از سخنرانان حاضر در این نشست بیان کردند که در صورت حضور خبرنگاران نشست را ترک خواهند کرد!


آنچه که در این میان قابل نقد و صد البته نکوهش است، اینکه اگر قرار بر برگزاری نشستی برای نقد و بررسی کتاب یا کتاب‌هایی در یک مجموعه علمی است و سخنرانان آن هم از این موضوع مطلع هستند، سخن راندن از چنین موضوعاتی و عدم انعکاس خبری آن، کاری به دور از اخلاق حرفه‌ای است. در غیر این صورت بهتر بود چنین نشستی در پشت درب‌های بسته‌‌ و یا محفل خصوصی برگزار می‌شد. این در حالی است که بسیاری از همین استادان بزرگوار در محافل مختلف صحبت از آزادی رسانه و تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی آن داشته‌اند و چنین عملکری با این برخورد در منافات است!

امید است در حالی که فضای علمی و نیز اجتماعی ایران نیازمند نقد و نقادی است، عملکرد محققان، مولفان و نهادها نیز در این راستا صورت گیرد.

نظر شما