شناسهٔ خبر: 32200 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحلیل منابع مالی دانشگاه پیام نور به دلیل کاهش دانشجو

سرپرست دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت رفاهی اساتید دانشگاه گفت: علیرغم تحلیل منابع مالی دانشگاه به دلیل کاهش دانشجو، نیازهای مادی و رفاهی اعضای هیات علمی مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر محمد علی سرلک در مراسمی که به مناسبت تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نوراستان تهران افزود: دانشگاه پیام نور تا به امروز به رسالت و وظایف خود به خوبی عمل کرده است و این دانشگاه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور و با بهره گیری از توان ۴ هزار عضو هیات علمی توانسته گام مهمی در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بردارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به مدد بهره گیری از اساتید مومن و وفادار به نظام جمهوری اسلامی توانسته مومن ترین و نجیب ترین دانش آموختگان را تقدیم کشور کند و عدالت آموزشی را در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم برقرار کرده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به مدد اساتید گام های ارزشمندی در عرصه های فرهنگی، قرآنی و نشر معارف اسلامی برداشته است ، اظهار داشت: این دانشگاه به دلیل جدا نکردن دانشجویان از خانواده ها و عدم بهره گیری از خوابگاه، کمترین آسیب های فرهنگی و چالش های اقتصادی را برای نظام و خانواده ها ایجاد کرده و کسب رتبه دوم فعالیت های قرآنی و برگزاری بیش از ۴۲۰ کرسی آزاد اندیشی ، جشنواره های قرآنی ، جشنواره حرکت ، اعتکاف، اعزام بزرگ ترین کاروان های راهیان نور و ده ها حرکت فرهنگی دیگر نمونه ای از عزم دانشگاه برای ترویج معارف دینی و اسلامی است.

وی مهم ترین رویداد در سال گذشته را اعلام رتبه بندی دانشگاه های کشور از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و کسب رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه ۱۰ فعالیت پژوهشی دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های کشور عنوان کرد و افزود: کسب این رتبه ها، بیانگر تلاش و زحمتی است که تک تک اساتید و کارکنان گرانقدر این دانشگاه متحمل شده اند و امیدواریم این دانشگاه بتواند کسب این رتبه ها را در سطح منطقه و هر جا که فارسی زبانی هست، گسترش دهد.

وی با اشاره به شعار سال «همدلی و همزبانی دولت و ملت» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، گفت: اساتید دانشگاه پیام نور می توانند محور تحقق این شعار باشند و نامگذاری امسال مسئولیت اساتید این دانشگاه را مضاعف کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور بر رشد و ارتقای جایگاه و برند این دانشگاه تاکید کرد و افزود: رشد و ارتقای دانشگاه از رهگذر تلاش اساتید و دایر کردن دوره های تحصیلات تکمیلی محقق می شود. باعث افتخار است که دانشگاه پیام نور تا به امروز حتی یک رشته غیر مجاز هم نداشته و خود را مقید به تبعیت از اساسنامه و اسناد بالادستی می داند و تلاش می کند که در جهت نهادینه کردن علم و دانش، تجاری سازی و شرکت های دانش بنیان حرکت کند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی اساتید دانشگاه گفت: علیرغم تحلیل منابع مالی دانشگاه به دلیل کاهش دانشجو، نیازهای مادی و رفاهی اعضای هیات علمی مورد توجه قرار می گیرد و همه ما موظف هستیم که کار دانشگاه را با اعتقاد راسخ به نظام و برقراری عدالت آموزشی با قدرت و قوت ادامه دهیم.       

نظر شما