شناسهٔ خبر: 32205 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از ۳۰ هنرمند با سابقه در جشن اردیبهشت تئاتر آذربایجان غربی

میر‌جلیل آغداشی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی با ذکر جزئیات جشن اردیبهشت تئاتر این استان، از تجلیل و بزرگداشت ۳۰ هنرمند پیشکسوت خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  میر جلیل آغداشی با اشاره به جشن اردیبهشت تئاتر که در روز ۱۹ اردیبهشت در این استان برگزار می‌شود، گفت: «در این مراسم از پیشکسوتان و فعالان تئاتری اعم از هنرمندان و دست‌اندرکاران تقدیر خواهد شد. همچنین یادی خواهیم کرد از کسانی که سال گذشته در خانواده تئاتر استان از دست دادیم؛ مانند فرشته باباخانی، جواد پروانه‌ای و جواد ثریا که در تهران هم از ایشان تجلیل شد.»

او ادامه داد: «بحث تجلیل از پیشکسوتان تئاتری هر سال از محورهای اصلی برنامه‌های ماست. با این حال، هر سال روش‌ متفاوتی برای انتخاب این بزرگان وجود دارد. پارسال انتخاب را بر عهده خود هنرمندان گذاشتیم، ولی امسال تصمیم گرفتیم نگاه‌مان را بازتر کنیم و از تعداد بیشتری تقدیر کنیم. برای همین حدود ۳۰ پیشکسوت را برای تجلیل و تقدیر دعوت کردیم و امیدواریم با این کار آن‌ها را دوباره به فعالیت‌های تئاتری برگردانیم.»

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی درباره برنامه‌های روز جشن اردیبهشت تئاتر اضافه کرد: «ما هر سال اجراهای خیابانی داشتیم، اما امسال در برنامه‌مان نیست. با این حال برنامه‌های نمایشی متفاوتی را تهیه کرده‌ایم. از جمله نمایشی اجرا می‌شود که در آن نگاهی طنز به اتفاقات تئاتری سال گذشته استان داریم و آدم‌ها و رویدادها را با نگاهی نقادانه بررسی می‌کنیم.»

میرجلیل آغداشی در پایان آرزو کرد، جشن اردیبهشت تئاتر آذربایجان غربی، امسال شاهد حضور مسئولان عالی‌رتبه استانی باشد.  او در این‌باره افزود: «ما بزرگان خود را در این مراسم‌ها کم می‌بینیم. ما امسال از همه مسئولان مانند شهردار و فرماندار ارومیه دعوت کردیم و امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را در این مراسم ببینیم. انشاءالله که این جشن، آغاز خوبی برای تئاتر ما باشد و سالی متفاوت و پربار را به ارمغان بیاورد.»

نظر شما