شناسهٔ خبر: 32208 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه ناصر اویسی با فروش ۱۰۰ درصدی آثار به کار خود پایان داد

آرت سنتر۲ از چهارم اردیبهشت میزبان نمایشگاه نقاشی‌های ناصر اویسی یکی از پیشگامان مکتب سقاخانه شد، نمایشگاهی که با اقبال جامعه هنری و فروش ۱۰۰ درصدی مواجه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نمایشگاه نقاشی ناصر اویسی از چهارم تا ۱۵ اردیبهشت در آرت سنتر ۲ برپا شد نمایشگاهی که با اقبال عمومی روبرو شد و در شب نخست تمام ۷۰ اثری که از اویسی بر روی دیوار به فروش رفت. از این نمایشگاه چهره‌های متعددی از جامعه هنری بازدید کردند.

اویسی یکی از بزرگان هنر تجسمی ایران است که آثارش همواره مورد توجه سلایق مختلف قرار می‌گیرد. او بی‌شک یکی از چهره‌های بنام نقاشی ایران در عرصه بین المللی به شمار می‌رود. او جلوه دیگری از فرهنگ ایران را با تلفیق سنت و مدرنیسم در آثارش به نمایش گذاشته است. او از سال ۱۳۳۵ که نخستین نمایشگاهش را برپا کرد، تاکنون حضور جدی و پر رنگی در هنر تجسمی ایران و جهان داشته است.

اویسی تاکنون موفق به دریافت جوایز بین‌المللی متعددی شده و آثارش در نمایشگاه‌های متعددی در کنار هنرمندان بزرگ جهان از جمله پیکاسو، دابفت، فلیکس، شگال و سالوادر دالی در معرض دید قرار گرفته است و به موزه‌های معتبر جهان از جمله آتن، بارسلونا، بلگراد، بروکسل، رم، مادرید، نیویورک، پاریس، لندن زوریخ، برلین و تهران راه پیدا کرده است.

او از جمله هنرمندانی است که به سبک هنری خود خیلی زود دست یافت و با مرور زمان سبک خود را به کمال رساند. او در واقع یکی از هنرمندان ایرانی است که به تاریخ توجه ویژه‌ای دارد و در آثارش تلاش کرده شکوه میراث تاریخی ایران را به نمایش بگذارد و روزگار خوش فراموش شده را به امروز پیوند بزند.

جواد مجابی درباره آثار اویسی می‌گوید: اویسی ازجمله هنرمندانی است که درآثارش به سنت هنرتجسمی ایران توجه داشته است وتوانسته ادامه دهنده خوبی برای هنر ایران باشد. کم‌تر هنرمندی را سراغ دارم که همچون استادان پیشکسوت شناخت خوبی ازرنگ و ترکیبات آن داشته باشد. رنگ‌هایی که اویسی درآثارش از آن‌ها بهره می‌گیرند، درخشش خاصی دارند واین نشات گرفته ازروحیه و نگاه اونسبت به زیبایی است. چهره زنان و حتی اسب‌های نقاشی‌های او همواره شاد وبشاش هستند.

او افزود: در آثار او همه چیز در‌‌ نهایت زیبایی است؛ در واقع باید از اویسی به عنوان ستایشگر فرهنگ و هنر ایران یاد کرد. او در آثارش همواره تلاش کرده تا ارتباط خود را با شعر کهن وفرهنگ عامیانه ایران حفظ کند ویکی ازمهم‌ترین دوره کاری او مربوط به نقاشی‌هایی می‌شود که براساس شعرخیام خلق شده‌اند. بدون اغراق مجموعه بی‌نظیری است وهنوزعلاقمندان آثاراواین شانس را نداشته‌اند که این آثار را درایران ببینند.

این منتقد هنری گفت: اویسی میراث بشری را خوب دید وتوانست براساس بینش ایرانی با بهره گیری ازعناصرتزئینی دلربا وآشنا آن را درقالب ترکیبی نو ارائه دهد و آثار منحصر به فردی خلق کند.

آرت سنتر۲ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۹ شب میزبان هنردوستان است. این نگارخانه تعطیلی ندارد.

نظر شما