شناسهٔ خبر: 32227 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجاره مصلی برای ۱۰ روزِ نمایشگاه کتاب حدود ۴ میلیارد تومان است

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه اجاره مصلی برای ۱۰ روزِ نمایشگاه کتاب قطعاً کمتر از ۴ میلیارد تومان است، در عین حال گفت: هنوز قرارداد مربوط به اجاره مصلی نهایی و امضا نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره روند آماده‌سازی بخش‌های مختلف مصلای بزرگ امام خمینی (ره) محل برگزاری این نمایشگاه برای پذیرایی از بازدیدکنندگان این رویداد مهم فرهنگی، گفت: ناشران در حال انجام آخرین کارهای خود برای حمل کتاب‌ها به محل غرفه هستند و چند دقیقه مانده به ساعت ۱۰ امروز درهای مصلی برای بازدید عموم مردم از نمایشگاه کتاب، باز خواهد شد.

وی افزود: به خاطر طوفانی که پریشب در تهران رخ داد، کار نصب بنرها در برخی نقاط مصلی با دشواری‌هایی همراه شده اما به مرور این کار هم در حال انجام است. در حال حاضر در بخش اصلی هیچ فضای غیرآماده‌ای نداریم و اگرچه ممکن است برخی ناشران که از شهرستان‌های دور آمده‌اند، هنوز کار آماده‌سازی غرفه‌شان را تکمیل نکرده باشند، اما در مجموع مشکل خاصی برای پذیرایی از علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه کتاب وجود ندارد.

تستِ شبکه‌های موبایلی و ارتباطی نمایشگاه، مثبت بود

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین گفت: ما روز گذشته برخی قسمت‌ها از جمله اپراتورهای تلفن همراه و نیز دستگاه‌های کارتخوان را در غرفه‌ها تست کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نشد. البته گاهی ممکن است در برخی نقاط و در روز اول که کل مصلی زیر بار فعالیت نمایشگاهی ناشی از حضور گسترده مردم می‌رود، اشکالاتی به وجود بیاید اما تیم‌هایی در ستاد اجرایی و پشتیبانی آماده هستند که در صورت بروز هر گونه مشکل، آن را برطرف کنند.

شهرام‌نیا ادامه داد: البته در بخش جنبی سالنی که پیشتر برای چاپخانه‌ها در نظر گرفته شده بود، به همان صورتی که پیشتر اعلام کرده بودم، در حال تکمیل است و فکر می‌کنم تا ظهر امروز آماده شود. بقیه قسمت‌های بخش جنبی آماده بازدید مردم است.

متبرک شدن فضای نمایشگاه کتاب با قرارگیری درب‌های ساخته شده برای حرمین عسکریین در صحن اصلی مصلی

وی همچنین از تصمیم مدیریت مصلی برای انتقال درب‌هایی که برای حرمین عسکریین در شیراز ساخته شده، برای تبرک و زیارت مردمی که به نمایشگاه کتاب خواهند آمد، در صحن مصلی قرار خواهند گرفت تا قبل از حمل به سمت حرمین عسکریین، تبدیل به یک برنامه جنبی در حاشیه نمایشگاه کتاب شود.

قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره میزان اجاره بهای مصلی برای ۱۰ روز برگزاری این نمایشگاه در آن، گفت: ما هنوز موفق به انعقاد قرارداد با مصلی نشده‌ایم و در یکی، دو مورد باید با دوستان صحبت کنیم که در حال گفتگو هستیم. انشاءالله بتوانیم این موارد را حل کنیم و قرارداد را نهایی کنیم.

اجاره مصلی کمتر از ۴ میلیارد تومان است

شهرام‌نیا ادامه داد: خوشبختانه دوستان در مدیریت مصلی نهایت همکاری را با ما داشته‌اند و در تمام این روزها به ما اجازه فعالیت داده‌اند و با اینکه هنوز قرارداد نهایی نشده، خوشبختانه مانعی برای ادامه فعالیت ما در مصلی وجود ندارد. قرارداد در مراحل آخر است. رقم اجاره مصلی از ۴ میلیارد تومان کمتر است ولی هنوز این رقم هم نهایی نشده است.

    نظر شما