شناسهٔ خبر: 32237 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در نمایشگاه کتاب کارگران مشغول کارند!

نمایشگاه کتاب تهران از ۱۶ اردیبهشت کارش را آغاز کرده است در حالی‌که تعداد قابل توجهی از غرفه‌های ناشران عمومی و غرفه‌های بخش جنبی و مربوط به خدمات نمایشگاه هنوز به طور کامل آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان نیستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا‌؛ مصلی تا چند روز پیش‌ میزبان برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان بود و به تازگی در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب قرار گرفته است. حالا بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی از صبح روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرده است که تعداد قابل توجهی از غرفه‌های فروش کتاب و همچنین سازه‌های ساخته‌شده در فضای باز نمایشگاه در حال آماده‌سازی هستند. هنوز بسیاری از غرفه‌داران مشغول چیدن کتاب‌های‌شان در غرفه‌ها هستند؛ غرفه‌هایی که بسیاری از آن‌ها هنوز نام‌شان در سالن‌ها مشخص نشده است و بازدیدکنندگان برای پیدا کردن غرفه‌های ناشران مورد نظرشان مجبورند زمان زیادی صرف کنند تا آن‌ها را پیدا کنند. اینترنت مربوط به بخش خبرنگاران مستقر در نمایشگاه مشکل‌دار است و هنوز وصل نشده است.

در فضای باز نمایشگاه هنوز کامیون‌ها و وانت‌بارهای حمل بار در ترددند و کارگران بخش‌های خدماتی با انتقال کتاب‌ها مشغول کارند. همچنین کارگران ساخت مصلای تهران در قسمت‌هایی که مربوط به ساخت بخش‌های دیگر است همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

با توجه به این‌که امروز اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب است‌، نمایشگاه خیلی شلوغ نیست اما به نسبت، تعداد بازدیدکنندگان آن قابل توجه است. گروه‌های بازدیدکننده اغلب نسل جوان هستند و در قالب گروه‌های چندنفری به نمایشگاه کتاب آمده‌اند و بعضا از چمن فضای سبز مصلی برای گپ‌وگفت و استراحت استفاده می‌کنند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه آماده‌تر و مرتب‌تر از بخش ناشران عمومی است و تعداد بازدیدکنندگان بخش کتاب‌های خارجی به نسبت نخستین روز نمایشگاه قابل توجه است.

البته این وضعیت در سال‌های قبل هم عموما مشاهده شده و به نظر می‌رسد تا یکی دو روز آینده نمایشگاه کتاب سروسامان بهتری بیابد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار است از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدیدکننده‌ها باشد.

نظر شما