شناسهٔ خبر: 32248 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوزدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

بنیاد دائرة المعارف اسلامی با انتشار نوزدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مجلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام که به تازگی منتشر شده و حاوی مقالات حرف «ذ» و «ر- تا رشید» است در بخش داخلی و ترجمه مجلد ششم آن به عربی در بخش بین المللی نمایشگاه عرضه شده است.

در مجلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام مقاله علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیة ‌الله خامنه‌ای درباره علم رجال در قالب مقاله ای دائرةالمعارفی با عنوان «رجال کَشّی» منتشر شده است.

از دیگر مقالات مهم این مجلد می توان به مدخلهای رادیو وتلویزیون، راه آهن، رشد جمعیت، رده، رازی، رشت، راوی، رسائل فارسی سهروردی، رای، ربا، رساله عملیه، رشوه ، راغب اصفهانی، رجال، رجعت، ردیه نویسی، ذی القربی، ذی الحجه و... اشاره کرد.

بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی که متولی فراهم‌آوری و انتشار دانشنامه جهان اسلام است، با اقدام و پیشگامی مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و دعوت ایشان از شماری از استادان دانشگاه و حوزه در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و ریاست عالیه آن همچنان با معظم‌له است.

جلد ۱۹ دانشنامه جهان اسلام دارای ۸۹۰ صفحه است که در قطع رحلی به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب تهران با ۲۰درصد تخفیف در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. مجلد ششم دانشنامه جهان اسلام به زبان عربی که در بیروت چاپ و منتشر شده به همراه ۴۵ عنوان کتاب فارسی و ۲۲ عنوان کتاب لاتینی از دیگرمحصولات بنیاد است که در نمایشگاه عرضه می شود. این دانشنامه تا ۶۰ مجلد تکمیل خواهد شد.

مراکز عرضه آثار منتشره این بنیاد در نمایشگاه کتاب در سالن شبستان راهرو ۲۸ غرفه شماره ۱ با نام بنیاد دائرةالمعارف اسلامی و موسسه کتاب مرجع (وابسته به بنیاد) در راهرو ۱۵ غرفه شماره ۳۶  واقع است. محل عرضه آثار عربی این بنیاد با عنوان دائرة معارف العالم الاسلامی در سالن عربی d۶  شماره ۲۶ قرار دارد. بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تا ۲۶ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) دائراست.

نظر شما