شناسهٔ خبر: 32254 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدید‌ترین آثار شهید سیدمحمدباقر صدر در نمایشگاه کتاب تهران

جدید‌ترین ترجمه از آثاری مانند «فلسفتنا» و «اقتصادنا» به همراه نخستین ترجمه از کتاب «ومضات» اثر شهید سید محمدباقر صدر، در غرفۀ مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در نمایشگاه کتاب، عرضه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، غرفۀ انتشارات مؤسسه امام موسی صدر، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پنج جلد از آثار تازه انتشاریافتۀ شهید سیدمحمدباقر صدر را که به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر (انتشارات دار الصدر) ترجمه و منتشر شده است، به علاقه‌مندان عرضه می‌کند. 

کتاب «بارقه‌ها» که برای نخستین بار به فارسی منتشر می‌شود، ترجمه‌ای است از کتاب «ومضات» شهید صدر که سید امید مؤذنی آن را ترجمه کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از مقالات، گفتار‌ها و یادداشت‌های شهید صدر با موضوعات متنوعی همچون اخلاق، تربیت، فلسفه، فقه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع، حوزه و مرجعیت. 

این کتاب که ترجمۀ جلد ١٧ «موسوعة الإمام الشهید السید محمدباقر الصدر» است با توجه به در بر داشتن موضوعات متنوع به‌خوبی بیانگر هندسۀ فکری شهید صدر است و می‌تواند برای آشنایی با ابعاد مختلف سیره و اندیشه آن عالم نوآور بسیار مفید باشد. 

«اقتصاد ما» دیگر عنوان از این مجموعه است که در دو جلد و با ترجمۀ سید محمدمهدی برهانی و سیدابوالقاسم حسینی ژرفا منتشر شده است. همچنین کتاب «فلسفتنا»ی شهید صدر با ترجمه‌ای تازه از سید ابوالقاسم حسینی ژرفا، به علاقه‌مندان عرضه شده است.

«اسلام راهبر زندگی»، «مکتب اسلام» و «رسالت» ما عنوان مجلد دیگری از این مجموعه است که شامل سه مجموعه از آثار شهید آیت الله سید محمدباقر صدر است که با ترجمۀ سید مهدی زندیه انتشار یافته است. 

پژوهشگاه تخصصی شهید محمد باقر صدر که نزدیک به دو دهه به گردآوری و نشر آثار شهید صدر همت گمارده است، آثار دیگری از شهید صدر را نیز در دست انتشار دارد و به‌زودی منتشر خواهد کرد. 

آثاری چون: «گفتارهای بنیادین» با ترجمۀ سید ابوالقاسم حسینی ژرفا»، «پژوهش‌های قرآنی» با ترجمۀ سید جلال میرآقایی، «امامان اهل بیت علیهم‌السلام» با ترجمۀ دکتر رضا ناظمیان و حسام حاج مؤمن، «فدک در تاریخ» به همراه «تشیع و اسلام» و «پژوهشی درباره امام مهدی علیه‌السلام» با ترجمه سید ابوالقاسم حسینی ژرفا

علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را با تخفیف ویژۀ نمایشگاه کتاب از غرفۀ مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، واقع در سالن شبستان، راهرو ۸، غرفۀ ۱۲ تهیه کنند.

نظر شما