شناسهٔ خبر: 32260 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور مستقل غرفه نمایشگاه بلونیا در نمایشگاه کتاب تهران

قائم مقام نمایشگاه از حضور مستقل غرفه نمایشگاه کتاب بلونیا درنمایشگاه کتاب تهران از سال آینده به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند خبر داد و گفت: این نمایشگاه این تصمیم را اخیرا تصویب کرده و آن را به ما اعلام کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره میهمانان خارجی در این دوره نمایشگاه، گفت: امروز وزیر فرهنگ کشور عراق در نمایشگاه حضور داشت و رئیس نمایشگاه کتاب پاریس نیز فردا شب وارد تهران می‌شود. همچنین وزیر اطلاع رسانی عمان امروز با حضور در اصفهان ضمن بازدید از این شهر دیداری با چهره های فرهنگی اصفهان داشت و عصر فردا در تهران حضور خواهد داشت و در برنامه‌های عمان در خانه هنرمندان شرکت می‌کند. قرار است عمان در خانه هنرمندان علاوه بر نمایش آثار به عرضه لباس‌های اسلامی این کشور نیز بپردازد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به نام روز فرانسه نامگذاری شده است که برنامه‌ای با حضور رئیس نمایشگاه کتاب پاریس، سفیر فرانسه و دیگر مقامات رسمی این کشور برگزار خواهد شد. قرار است هر روز هر کشوری که میزبان بخش بین الملل می‌شود یک پذیرایی به سبک کشور خود در تالار گفتگو داشته باشد.

قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به پرسش مبنی براینکه در دیدار عصر امروز شما با روبرتو کینی رئیس نمایشگاه کتاب بلونیا چه گذشت گفت: خانم کینی از حضور در ایران بسیار خوشحال بود و تحت تأثیر فضای ایران قرار گرفته بود. و از استقبال صمیمانه‌ای که علاقه مندان به نشر کودک و نوجوان از او داشتند شگفت‌زده شده بود.

وی ادامه داد: او همچنین یک خبر خوش نیز برای نمایشگاه کتاب تهران داشت و آن این بود که نمایشگاه کتاب بلونیا نیز از سال آینده حضوری مستقل و برنامه ریزی شده در نمایشگاه کتاب تهران خواهد داشت. همچنان که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

شهرام نیا تصریح کرد: حضور غرفه نمایشگاه کتاب بلونیا در نمایشگاه کتاب تهران از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند راه تعامل و ارتباطی برای تصویرگری ایرانیان با خارج از کشور باشد چرا که تصویرگری ما در حوزه کودک و نوجوان در دنیا کم نظیر است و یک خلاقیت و سبک سنتی در آن وجود دارد که به گفته کینی این نوع تصویرگری را بسیار قابل توجه می‌کند. همچنین حضور بلونیا در ایران کمک قابل توجهی به مطرح شدن تصویرگران ایرانی در جهان می‌کند خوشبختانه قرار شده فردا که روز ایتالیا نامگذاری شده است خانم کینی بازدیدی از دیواره تصویرگری تصویرگران ایرانی که به صورت خودجوش و با هزینه‌های شخصی برپا شده است داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی براینکه بحث مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بلونیا به نتیجه رسید یا خیر، گفت: ما قبلاً این بحث را مطرح کرده بودیم و خانم کینی نیز از آن استقبال کرده بود اما به عنوان یک نامه رسمی هنوز آن را ارائه نکردیم چرا که اگر حضورمان پررنگ نباشد ممکن است فرصت را از دست بدهیم. هم اکنون نیز دوستانمان در غرفه فرانکفورت اظهار کرده‌اند که یورگن باس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز منتظر نامه رسمی ایران برای میهمان ویژه شدن است اما ما دست نگه داشته‌ایم تا در فرصت مناسب حضوری موثر و قابل توجه داشته باشیم.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران هر شب تشکیل جلسه داده و نسبت به موارد مطرح شده نتیجه گیری خواهد کرد، گفت: امسال برای اولین بار این امکان را فراهم آوردیم که مدیران سالن ها نیز بتوانند در صورت بروز تخلف یا هر پیشامدی برای چند دقیقه یا چند ساعت غرفه مربوطه را تعطیل کنند البته اگر مورد رفع نشود باید در کمیته مطرح و نسبت به آن تصمیم گیری شود.

نظر شما