شناسهٔ خبر: 32267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا درباره نشر کودک و نوجوان و تصویرگری در ایران

رئیس نمایشگاه بولونیا از اظهار تمایل این نمایشگاه برای حضور بیشتر تصویرگران و ناشران ایرانی خبر داد و گفت: تصویرگران و کتاب های ایرانی در سال های اخیر جوایزی بسیاری از آن خود کرده اند، از این رو ما تمایل داریم این حضور گستره تر شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ روبرتو کینی رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا با اشار به نمایشگاه کتاب تهران گفت: هنوز فرصت نکرده ام که از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کنم ، اما می دانم که نمایشگاه کتاب تهران،  نمایشگاهی بزرگ و با اهمیت بسیار است.

وی با بیان این مطلب که امروز در فرصتی مناسب با آرامش به دیدن بخش های مختلف این نمایشگاه خواهد رفت، گفت:  جذاب ترین قسمت نمایشگاه برای من شبستان مصلی و ناشران داخلی ایران است که همه با جنب و جوش مشغول کار هستند.

کینی با اظهار علاقه مندی خود برای دیدن کتاب های کودک و نوجوان ایران گفت: سال هاست که ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب بلونیا فعال بوده اند، هم چنین کتاب های کودک ایرانی در نمایشگاه کتاب بولونیا در سالهای اخیر چندین جوایز را از آن خود کرده اند، در مجموع هم نویسندگان و هم تصویرگران کتاب کودک ایران فعال و توانا هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که گویا نمایشگاه کتاب بولونیا اظهار تمایل کرده که از سال آینده غرفه ای مستقل در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشد، چه برنامه ای برای این حضور مستقل دارید؟ گفت: من ابتدا بایدگزارش خود را به مدیران شرکت نمایشگاه کتاب بولونیا ارائه کنم،  به هر حال چون تعداد کارمندان شرکت محدود است، ما نمی توانیم به همه نمایشگاه های کتاب جهان رفته و حضور داشته باشیم، ولی امکان آن هست به خاطر همکاری های بین ایران و ایتالیا و طبیعتا به علت این گشایش بین المللی که در روابط ایران با کشورهای دیگر رخ داده است، در آینده امکان توسعه بیشتر روابط را داشته باشیم.در این میان نقش مهم ایران در خارومیانه نیز بسیار تأثیرگذار است.

کینی هم چنین با اشاره به برنامه های خود در روز ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران گفت: من امروز درباره نمایشگاه کتاب بولونیا صحبت خواهم کرد، هم اکنون تصویرگرانی از ایران در نمایشگاه بولونیا شرکت دارند، اما ما به واقع تمایل داریم تا تصویرگران ایرانی حضور بیشتری در سال های آینده در نمایشگاه بولونیا داشته باشند. ما معتقدیم که نمایشگاه بولونیا فرصت خوبی برای ناشران و تصویرگران ایرانی است تا همکاری های خود با خارج از کشور را آغاز کنند.

نظر شما