شناسهٔ خبر: 32277 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون دانشگاه آزاد خبر داد تصویب اساسنامه چاپ و نشر دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب از تصویب اساسنامه چاپ و نشر دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: دانشگاه وظیفه دارد برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تلاش کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایسنا، طه هاشمی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب از صدر تا ذیل فرهنگی است ، حتی اگر تمام آثار عرضه شده تخصصی باشد. اما ما باید بپذیریم که سرانه مطالعه در کشور پایین است و دانشگاه وظیفه دارد برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تلاش کند. ما این موضوع را نیز دردستورکار خود قرارداده ایم.

وی ادامه داد: برنامه هایی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی باموضوع نحوه مطالعه طی روزهای برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود. همچنین چاپ آثار دانشجویان و استادان از وظایف ما است تا بتوانیم با حداقل هزینه در بخش نشر و چاپ بهترین آثار را ارایه کنیم.

هاشمی با اعلام این خبر که اساسنامه چاپ و نشر دانشگاه آزاد به تصویب هیات امنا رسیده و ساختار آن درحال شکل گیریست، تصریح کرد: امکانات مناسبی داشتیم ، اما در حوزه نشر موفق نبودیم و هم اکنون با سازماندهی جدید قصد داریم به صورت کمی و کیفی و نظارت بر آثار به صورت جدی وارد بازار نشر کشور شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد با تاکیدبر اینکه عرضه کتاب با قیمت مناسب یا کمتر از قیمت بازار یکی از راه های ترغیب افراد به مطالعه است، گفت: ۲۰۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه سال جاری عرضه می شود که برای عموم مردم با ۳۵ درصد تخفیف همراه است اما برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با ۵۰درصد تخفیف ارائه می شود. همجنین ما در نظرداریم نمایشگاه های دائمی کتاب را برپاکنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در حوزه نشر کتاب الکترونیکی و صوتی نیز در کنار نشر کاغذی فعال است و برنامه ما در این حوزه تولید رمان ها ، داستان ها و موضوعاتی است که مخاطب عام دارد، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار و به صورت منسجم وارد نمایشگاه کتاب شده ایم و در صدد هستیم تا در تهران و سایر استان ها نمایشگاه کتاب دانشگاه آزاد را به صورت دائمی دایر کنیم.

 

از تمام ظرفیت های هنر استفاده می کنیم

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درمورد بازار هنر در دانشگاه آزاد نیز گفت: باید از تمام ظرفیت هنر در همه عرصه ها استفاده کنیم. ظرفیت استعدادهای هنری در کشور ما بسیاربالاست اما عده ای جفا می کنند و مردم را از موضوعی که می تواند برای خدمت گرفتن مورد استفاده قراردهد محروم می کنند.

وی ادامه داد: درگذشته دانشجویان حتی تولیدات هنری خود را به نمایشگاه دانشگاه آزاد هم ارائه نمی کردند درحالی که ما می خواهیم زمینه فروش این آثار را فراهم کنیم. همچنین برای این آثار یارانه ای درنظر خواهیم گرفت. علاوه براینکه بناست روسای واحدهای استان تهران مکانی را برای بازارهنر ایجادکنند به دیگر واحدها در استان های کشور نیز این توصیه را مطرح کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد بابیان اینکه حوزه های فرهنگ و هنر، تاریخ، اخلاق حرفه ای، کتب کمک درسی، کودک و نوجوان و ترجمه ازجمله عمده حوزه هایی است که ما درآن فعال بودیم، افزود: درس معارف یکی از دروسی است که باید درآن تجدیدنظرکرد. اخلاق حرفه ای نیز موضوعی است که باید ملکه ذهن شود تا فرد در لغزشگاه ها نلغزد.

وی در مورد ورود اخلاق حرفه ای به حوزه دانشگاه گفت: اخلاق حرفه ای هر رشته را باید متخصصان همان رشته به دانشجویان انتقال دهد و ما این موضوع رابه عنوان یکی از طرح های ماندگار فرهنگی انتخاب کردیم. در این راستا کمیته اخلاق حرفه ای در دانشگاه تشکیل شده و اعضای آن درحال بررسی موارد و معضلات اخلاقی در تمامی حوزه ها هستند.

نظر شما