شناسهٔ خبر: 32289 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نسب‌نامه خاندان آقا مجتهد» به نمایشگاه کتاب می‌رسد

جلد دوم از مجموعۀ «مشاهیر صدر» که به معرفی خاندان آیت الله سید محمدعلی موسوی عاملی می‌پردازد، برای نخستین بار در غرفۀ مؤسسۀ امام موسی صدر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، «آقا مجتهد» نام مشهور آیت الله سید محمدعلی موسوی عاملی (۱۲۳۹ ـ ۱۲۷۴ قمری) است. وی اولین فرزند ذکور آیت الله العظمی سید صدرالدین موسوی عاملی، مؤسس خاندان صدر است. آقا مجتهد از فقها و مدرسان حوزۀ علمیۀ اصفهان بود که به نبوغ علمی شهرت داشت و در سن دوازده سالگی آیت الله العظمی سید محمدباقر شفتی بیدآبادی اجتهادش را تصدیق کرد.

وی خاندانی بزرگ و پربرکت از خود به یادگار گذاشت که با برخی دیگر از خاندان‌های مهم علمی شیعه در اصفهان، از جمله خاندان‌های بیدآبادی، خاتون آبادی، مدرس مطلق، روضاتی و اژه‌ای در هم آمیختند. 

دکتر محسن کمالیان در جلد دوم از مجموعۀ «مشاهیر خاندان صدر» طی تعداد ۵۹ نمودار شجره‌نامه، ۲۷۵ یادداشت و در ۴۲۷ صفحه، به معرفی نسب‌نامۀ خاندان آقامجتهد پرداخته است. 

آیات الله سیدمحمدجواد صدر عاملی، سیدصدرالدین صدر عاملی، شیخ محدرضا نجفی مسجدشاهی، سیدعلاءالدین مدرس مطلق، شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و ده‌ها تن از فرهیختگان دیروز و امروز حوزه و دانشگاه و اجتماع، از اعقاب آقامجتهد هستند. 

مجموعۀ «مشاهیر خاندان صدر» پروژه‌ای است که دکتر محسن کمالیان، محقق، نویسنده و صدرپژوه، در دست تألیف دارد و نسب‌نامۀ تفصلی، شرح حال مشاهیر و برخی اسناد و تصاویر تاریخی خاندان صدر را ارائه می‌کند. 

جلد دوم این مجموعه، که نسب‌نامۀ خاندان آقا مجتهد است، از روز شنبه، نوزدهم اردیبهشت، در غرفۀ انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ با بهای سی هزار تومان، در ۴۲۷ صفحه در قطع وزیری منتشر شده است. 

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصلای امام خمینی، سالن شبستان، راهرو ۸، غرفۀ ۱۲، پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما