شناسهٔ خبر: 32291 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قانون مطبوعات كشور ملاک فعاليت نشريات دانشجويی است

مدير كل فرهنگی وزارت علوم گفت: قانون مطبوعات كشور معيار فعاليت نشريات دانشجويی است وطبق قانون مطبوعات ، نشریات دانشجویی می‌توانند آزادانه و با رعایت قوانین مصوب در دانشگاه‌ها منتشر شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حسین میرزایی در سیزدهمین همايش مدیران مسئول نشریات دانشجویی گفت: ما در سال گذشته ۵ جشنواره نشریات دانشجویی منطقه‌ای داشته‌ایم که در دانشگاه هاي علامه طباطبايي، شهيد چمران اهواز، اصفهان، مازندران و شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

میرزایی افزود: جشنواره سراسری نشریات دانشجويي نيز در آبان ماه امسال برگزار می‌شود و در سال جاری و سال آینده به دنبال برگزاری کارگاه‌هایی هستیم که باعث رشد کیفی این نشریات شود.

وی همچنین به قانون مطبوعات کشور اشاره‌ای کرد و گفت: مؤکداً به مسئولان دانشگاهی گفته‌ شده که نباید قبل از انتشار نشریات دانشجویی ممیزی روی این نشریات صورت گیرد، اما در صورت انتشار مطالب خلاف واقع و يا توهين و افترا بايد مطابق قانون با آنها برخورد و از انتشار آنها جلوگيري شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان گفت: امیدواریم با کمک هم بتوانیم در جهت اعتلا و افزایش کیفیت  نشریات دانشجویی فعالیت کنیم و حمایت ما از طریق برگزاری کارگاه‌ها میسر می‌شود و از شما عزیزان انتظار داریم که مشکلات دانشگاه‌ها را هم درک کنید.

مراسم افتتاحيه سيزدهمين همايش منتخبان مديران مسئول نشريات دانشجويي دانشگاه هاي كشور با حضور بيش از ۲۰۰ مدير مسئول از نشريات دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در سازمان پ‍ژوهش هاي علمي و صنعتي برگزار شد و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

نظر شما