شناسهٔ خبر: 32294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت ۴ هزار طلبه در آزمون مراکز تخصصی حوزه برگزار شد

آزمون سراسری مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه امروز با حضور بیش از ۴ هزار طلبه برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در این آزمون متمرکز، ۴۲ رشته و مرکز تخصصی در ۱۳ استان کشور اقدام به پذیرش طلاب علوم دینی می‌کنند.

به گفته حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی-مسئول مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه، در آزمون رشته‌های تخصصی سطوح ۲، ۳ و ۴ بیش از ۴ هزار نفر در سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد بیش از نیمی از آنها پذیرش می‌شوند.

بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون به قم اختصاص داشت که هزار و ۷۰۰ نفر در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و هزار و ۲۰۰ طلبه در مدرسه علمیه فیضیه با رقابت پرداختند.

مسئول مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه گفت: آزمون سطح دو و سه مراکز تخصصی به شکل متمرکز و آزمون سطح چهار به شکل ویژه در مراکز و موسسات حوزوی شد.

حجت‌الاسلام کلباسی زمان اعلام نتایج این آزمون را اواخر خردادماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هزار و ۳۶ طلبه در سطح دو، دو هزار و ۴۱۶ طلبه در سطح سه و ۳۹ طلبه علوم دینی در سطح چهار رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

تاکنون هزار و ۹۵۰ طلبه در سطح دو، سه هزار و ۱۲۰ طلبه در سطح سه و ۹۱۳ طلبه در سطح چهار از مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه دانش آموخته شده‌اند.

نظر شما