شناسهٔ خبر: 32303 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رستاخیز» برای اکران کوتاه می شود/ تشکیل کارگروه برای تبلیغات

مدیر پخش حوزه هنری از احتمال کاهش زمان فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری درباره فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در اکران عید فطر قطعی شده است. با توجه به اینکه اکران «رستاخیز» در عید فطر تا ایام محرم و صفر که ۲ ماه بعد است، ادامه می یابد، می تواند به عنوان اکران مناسبتی نیز به شمار رود.

وی تاکید کرد: مساله این است که انتخاب زمان اکران این فیلم به تصمیم شرکت پخش کننده نبوده و تهیه کننده و کارگردان درباره زمان اکران فیلم بحث و تبادل نظر کرده و به ما اعلام کرده اند.

فرجی ادامه داد: «رستاخیز» را نمی توان با دیگر پروژه های سینمایی مقایسه کرد چون این فیلم یک اثر متفاوت در تاریخ سینمای ایران است، به همین دلیل در هر زمان که اکران شود، می تواند با استقبال مناسب مخاطبان روبرو شود. به همین دلیل نیازی به اکران فیلم در زمان خاص نبود.

مدیر پخش حوزه هنری درباره آغاز تبلیغات این فیلم توضیح داد: این هفته جلسه ای با تهیه کننده و کارگردان فیلم برگزار می شود تا برای چگونگی تبلیغات «رستاخیز» یک کارگروه تشکیل شود.

فرجی با اشاره به زمان فیلم بیان کرد: صحبت هایی با تهیه کننده فیلم شده و این احتمال وجود دارد برای اکران فیلم زمان «رستاخیز» کوتاه تر شود.

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، فیلمی تاریخی - مذهبی است که سال ۱۳۸۹کلید خورد. این فیلم سینمایی در نهایت در سال ۱۳۹۲ و در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین در ۱۱ بخش شد که در ۸ بخش از جمله بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد. فیلمبرداری پروژه «روز رستاخیز» از ۱۶ بهمن‌ ماه سال ۸۸ همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سرگذاشتن بیش از ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران ۱۲ دی ‌ماه ۸۹ به پایان رسید.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسین پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، مهتاب کرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش کرده اند.

نظر شما