شناسهٔ خبر: 32322 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بنیادگرایی» نوشته نجفعلی غلامی منتشر شد

بسیاری از اندیشمندان معتقدند بنیادگرایی جدید یک پدیده سیاسی است و به قول گیدنز فرزند جهانی شدن است که به قصد ساختن هویت و دفاع از ارزش‌های اخلاقی و دینی بوجود آمده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کتاب «بنیادگرایی» نوشته نجفعلی غلامی از سوی دفتر نشر معارف و کانون اندیشه جوان منتشر شد و در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

بنیادگرایی در ادبیات سیاسی معاصر واژه‌ای است که تفسیرها و تحلیل‌های متفاوتی می‌پذیرد و امروزه کاربرد وسیعی پیدا کرده است.

این مفهوم سؤالات بنیادین بسیاری را به خود معطوف ساخته از جمله اینکه: بنیادگرایی چه نوع پدیده‌ای است؛ آیا از مقوله فرهنگ است یا پدیده‌ای سیاسی؟ به باور برخی تحلیل‌گران غرب؛ اکنون بنیادگرایی اسلامی برای نظام سیاسی غرب به ویژه آمریکا جایگزین کمونیسم شده و مهم‌ترین تهدید غرب به شمار می‌آید.

بسیاری از اندیشمندان معتقدند بنیادگرایی جدید یک پدیده سیاسی است و به قول گیدنز فرزند جهانی شدن است که به قصد ساختن هویت و دفاع از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حتی با اعتقاد به ضرورت استقرار نظام شریعت، فقط از طریق زور تلاش می‌کند راهی برای تثبیت و حاکمیت الگوهای فرهنگی خویش پیدا کند.

پنج فصل این کتاب عبارت‌اند از: فصل اول ـ کلیات و مفاهیم. فصل دوم ـ خاستگاه بنیادگرایی. فصل سوم ـ بنیادگرایی در مکاتب دیگر. فصل چهارم ـ گونه‌شناسی جریان‌های بنیادگرایی اسلامی از منظر غرب. فصل پنجم ـ بنیادگرایی اسلامی از توهم تا واقعیت.

کتاب «بنیادگرایی» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۲۳۰ صفحه به قیمت ۱۱۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف و کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

نظر شما