شناسهٔ خبر: 32335 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«حسینی‌ شکیب» دبیر علمی دومین همایش ملی انیمیشن ایران شد

فاطمه حسینی‌شکیب استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما‌- تئا‌تر دانشگاه هنر تهران بعنوان دبیر علمی دومین همایش ملی انیمیشن ایران منصوب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ فاطمه حسینی‌شکیب استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما‌- تئا‌تر دانشگاه هنر تهران بعنوان دبیر علمی دومین همایش ملی انیمیشن ایران منصوب شد.

فاطمه حسینی‌شکیب دکترای تخصصی خود را در رشته مطالعات انیمیشن Animation Studies در سال ۱۳۸۸ از دانشگاه هنرهای خلاقه انگلستان University for the Creative Arts at Farnham، UK دریافت کرده که با بورسیه دکتری انیمیشن از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به انجام رسید. شکیب داری مدرک کار‌شناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه هنر (۱۳۷۸)، مدرک کار‌شناسی ارتباط تصویری (گرافیک) از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دیپلم ریاضی- فیزیک و رتبه اول کنکور سراسری در رشته هنر در سال ۱۳۶۹ است.

فاطمه حسینی‌شکیب در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ استاد رسمی پاره‌وقت تئوری انیمیشن در دانشگاه هنرهای خلاقه انگلستان بوده و سابق بر آن، به شکل حق‌التدریس در دانشگاه فوق و دانشگاه وست‌مینس‌تر به تدریس تئوری انیمشن و همچنین دوره‌ «روش‌های تحقیق پیشرفته» برای دانشجویان دکترا پرداخته است. علایق پژوهشی وی در زمینه رئالیزم و بازنمود در انیمیشن و رسانه، مستند انیمیشن، انیمیشن ایران و اشکال و گفتمان‌های در حال ظهور آن و البته مسئله مدرنیته و رسانه در کشورهای اسلامی- غیر‌غربی است که در‌باره آن‌ها به ارائه مقالاتی در کنفرانس‌های بین‌المللی و انتشار مقالاتی پرداخته است.

وی طی چهار سال اخیر، استادیار گروه انیمیشن دانشکده سینما- تئا‌تر دانشگاه هنر تهران بوده است؛ جایی که در آن به تدریس دروس تئوری و زیبایی‌شناسی انیمیشن و رسانه در گروه انیمیشن و سینما، راهنمایی پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری، پژوهش و انتشار مقالات علمی به زبان فارسی و انگلیسی می‌پردازد. به علاوه ایشان عضو هیئت داوری مقالات علمی در ژورنال علمی- پژوهشی an interdisciplinary journal animation: «انیمیشن: یک ژورنال میان رشته‌ای» از انتشارات Sage‌انگلستان به سردبیری سوزان بوکانSuzanne Buchan است که از معتبر‌ترین نشریات در زمینه مطالعات انیمیشن است.

گفتنی است: دومین همایش ملی انیمیشن ایران به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در مردادماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

نظر شما