شناسهٔ خبر: 32342 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک هنرمند «هجوم سکوت» خود را نشان داد

مجموعه آثار نقاشی مرتضی گودرزی دیباج بعد از ۱۰ سال به‌نمایش درآمد.

 به گزارش فرهنگ امروز مرتضی گودرزی دیباج در گفت‌وگو با  ایسنا با اشاره به برپایی نمایشگاه «هجوم سکوت» گفت؛ این نمایشگاه شامل ۲۲ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم است و تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه در گالری «ساربان» برپا خواهد بود.

این هنرمند به تفاوت آثار از نظر ترکیب مواد اشاره کرد و گفت: تکنیک آثار نسبت به گذشته قدری تغییر کرده و در این مجموعه، به ترکیبات خاصی از مواد توجه بیشتری شده و به‌لحاظ ترکیب‌بندی یک ترکیب‌بندی جدید در این آثار دیده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که ترکیب‌بندی جدید مواد موضوعی است که هنرمند برای خود به‌عنوان تکنیک و عملیات رازآلود نگه می‌دارد، اظهار کرد: جست‌وجوی مواد و ترکیبات جدید روی بیانگری‌های هنرمندانه و متفاوت تأثیر می‌گذارد و تحول ترکیب مواد را در هر دوره فعالیت و آثار هنرمند می‌توان دید.

گودرزی دیباج با تشریح تفاوت آثار به‌لحاظ مضامین، ادامه داد: به‌لحاظ مضامین میان آثار امروز و آثار گذشته، تفاوت بسیاری وجود دارد. در این مجموعه بیشتر به‌دنبال مضامین انسانی، اخلاقی و ترکیبی از نوستالوژی و واقعیات پیرامون بوده‌ام.

وی با بیان این‌که همه مفاهیم با نمادها مطرح شده است، گفت: مضامین موجود در آثار با بهره‌گیری از نمادهای ابداع‌شده و قابل فهم برای مخاطب طرح شده است.

گودرزی دیباج همچنین درباره‌ی آثارش توضیح داد: آنچه در این نمایشگاه می‌بینید، فضاهایی به‌شدت بزرگ و پهن و به ظاهر خالی است، در حالی که این فضاها پر و دارای مفاهیمی هستند که در تعامل با عناصری که آشناترند، مفهوم گرفته‌اند.

وی با اشاره به نگاه شرق‌مآبانه، تغزلی و شاعرانه در آثارش، گفت: تفاوت آثار به‌لحاظ جایگزینی، روی عناصر و فضا آشکار است و اغراقی در جایگزینی عناصر وجود دارد که به حذف و اضافه برخی عناصر می‌انجامد که در نتیجه‌ی آن، یک ترکیب جدید و نگاهی شرق‌مآبانه و تغزلی در آثار ایجاد می‌شود.

گودرزی دیباج درباره‌ی غیبت ۱۰ ساله‌اش در زمینه برگزاری نمایشگاه نقاشی گفت: مشغول تحقیق و پژوهش هنری بودم و به یک خلوت نیاز داشتم تا به دستاوردهای جدید برسم و آن‌ها را در شکل آثار جدید عرضه کنم.

نظر شما