شناسهٔ خبر: 32345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گردشگردوست‌ترین کشور دنیا کدام است؟

فروم اقتصاد جهانی رده‌بندی جدیدش را منتشر کرده و در آن اسپانیا رتبه اول را به عنوان کشور دوست‌دار گردشگر به دست آورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ اسپانیا با پشت سر گذاشتن سوئیس، عنوان گردشگردوست‌ترین کشور دنیا را در دوسالانه فروم اقتصاد جهانی از آن خود کرد.

اسپانیا در سال ۲۰۱۲ رتبه چهارم و دو سال پیش از آن مقام هشتم را داشت. در این گزارش آمده است: اسپانیا با جاذبه‌های تاریخی گسترده، امتیازهای زیادی را در حوزه منابع فرهنگی کسب کرده و در زمینه مسافران کاری که کنفرانس‌های بین‌المللی خود را در این کشور برگزار می‌کنند،‌ بسیار خوب عمل کرده است.

اسپانیا از نظر منابع فرهنگی رتبه نخست و در حوزه جست‌وجوی آنلاین برای حمایت از گردشگران مقام چهارم را دارد. این کشور همچنین در زمینه‌های فراساختاری و امکانات تفریحی در جایگاه چهارم این جدول نشسته است.

این کشور اروپایی در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی دو رکورد جهانی گردشگری به ثبت رساند. تعداد گردشگرانی که اسپانیا را به عنوان مقصد سفر خود برگزیدند به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید که شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو در این کشور خرج کردند. بیشتر مسافرانی که جذب اسپانیا شده‌اند از چین‌، مکزیک و برزیل هستند.

به گزارش لوکال‌، سوئیس در سال ۲۰۱۳ رتبه نخست را داشت اما امسال با شکستی که از اسپانیا خورد تا مقام ششم تنزل پیدا کرد. بعد از اسپانیا‌، فرانسه‌ رتبه دوم را دارد و آلمان در رده سوم قرار گرفته است. آمریکا و انگلیس نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را اشغال کرده‌اند.

فروم اقتصاد جهانی هر دو سال یک‌بار با بررسی ۱۴ مشخصه در ۱۴۱ کشور جهان، عملکرد آن‌ها را در زمینه بهره رساندن اجتماعی و اقتصادی به گردشگران و در کل صنعت گردشگری می‌سنجد.

نظر شما