شناسهٔ خبر: 32362 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آگوست استریندبرگ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد؟

چهار جلد از مجموعه آثار آگوست استریندبرگ، نمایشنامه‌نویس مشهور سوئدی و یکی از مبدعان تئاتر مدرن، با ترجمه جواد عاطفه از سوی انتشارات افراز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ تاکنون چهار جلد از مجموعه نمایشنامه‌های آگوست استریندبرگ، نمایشنامه‌نویس شهیر سوئدی و یکی از مبدعان تئاتر مدرن با عناوین «سونات اشباح»، «پدر»، «پاریا و یک نمایشنامه دیگر» و «پلیکان» با ترجمه جواد عاطفه از سوی نشر افراز منتشر شده است. از میان این چهار جلد «پلیکان» جدیدترین کتاب منتشر شده در این مجموعه است که در ابتدای سال جاری (۱۳۹۴) منتشر شد.

همچنین «سونات اشباح» و «پدر» نیز در انتهای سال گذشته (۱۳۹۳) به چاپ دوم رسیده بودند. مشخصات و بهای این چهار مجلد به شهر زیر است:

«پلیکان» در ۸۸ صفحه و بهای ۶ هزار و ۶۰۰ تومان، «پاریا و یک نمایشنامه دیگر» در ۶۴ صفحه و بهای چهار هزار تومان، «پدر» در ۱۲۸ صفحه و بهای هفت هزار و ۷۰۰ تومان و «سونات اشباح» در ۸۰ صفحه و بهای چهار هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شده است. لازم به توضیح است که هرکدام از این مجلدات با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه عرضه شده‌اند.

انتشارات نیلوفر نیز نمايشنامه‌ای از استریندبرگ را با نام «سونات شبح» با ترجمه‌ مشترک امين عظيمی و نگار خان‌بيگی منتشر کرده است. این کتاب نیز در ۱۴۰ صفحه و بهای ۶ هزار تومان عرضه شده است.

نشر افراز در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در سالن اصلی ناشران عمومی، شبستان، راهروی ۳۰ و غرفه شماره ۳۰ واقع است. نشر نیلوفر نیز در راهروی شماره ۴، غرفه شماره ۱۹ حضور دارد.

یوهان آگوست استریندبرگ (درگذشته در سال ۱۹۱۲)  نمایشنامه نویس سرشناس سوئدی است که به همراه هنریک ایبسن، سورن کیرکگارد و هانس کریستین آندرسن از مهم ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به شمار می‌رود.

در اکثر منابع تئوری و تاریخ تئاتر از استریندبرگ به عنوان یکی از بنیان‌گذاران تئاتر مدرن در جهان نام برده می‌شود. اهمیت نمایشنامه‌های او به گونه‌ای است که بسیاری از سالن‌های تئاتر در کشورهای مشهور و صاحب تئاتر از جمله آمریکا و انگلستان فصل‌های آغازین خود را با به صحنه بردن نمایشنامه‌های استریندبرگ شروع می‌کنند.

نظر شما