شناسهٔ خبر: 32365 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوری ادرکانی: آئینه‌وند، استادی والامقام بود که آثاری خوب در تاریخ تشیع پدید آورد

دکتر رضا داوری‌اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم، طی پیامی درگذشت دکتر صادق آئینه‌وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را تسلیت گفت و او را استادی والامقام توصیف کرد که بیشتر همّ خود را مصروف پژوهش در تاریخ اسلام و مخصوصاً تاریخ تشیع کرد و آثار خوب پدید آورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس این فرهنگستان درگذشت دکتر صادق آئینه‌وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را تسلیت گفت. وی در این پیام صادق آئینه‌وند را استادی والامقام توصیف کرد که تعلق خاطری خاص به تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی پیدا کرده بود و بیشتر همّ خود را مصروف پژوهش در تاریخ اسلام و مخصوصاً تاریخ تشیع کرد و آثار خوب پدید آورد.
 
متن کامل پیام رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:


باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد والامقام حضرت آقای دکتر صادق آیینه وند، ضایعه بزرگ است. ایشان که درس ادبیات عرب آموخته بود، از همان اوان تحصیل در دانشگاه علاقه و تعلق خاطری خاص به تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی پیدا کرده بود و بیشتر همّ خود را مصروف پژوهش در تاریخ اسلام و مخصوصاً تاریخ تشیع کرد و آثار خوب پدید آورد. رحمت خدا بر او باد که استادی دانشمند و نجیب و دیندار و مدیری شایسته و برخوردار از روح انصاف و اعتدال بود.

من که از حدود چهل سال پیش به ایشان ارادت داشته‌ام در عزای فقدان ایشان شریکم و به ملاحظه حرمت مقام علمی این استاد دانشمند و نجیب و دیندار و مدیر شایسته و برخوردار از روح اعتدال و انصاف، درگذشتشان را از سوی فرهنگستان علوم به خانواده گرامی و به دانشمندان و دانشگاهیان و مخصوصاً به همکاران دانشگاه تربیت مدرس و استادان و کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که ایشان اخیراً ریاست آن را بر عهده گرفته بودند، تسلیت می‌گویم.

رضا داوری اردکانی

نظر شما