شناسهٔ خبر: 32374 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط جدید دانشگاه علامه برای اساتید راهنمای پایان‌نامه‌ها

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از تدوین دستورالعملی باهدف ایجاد محدودیت‌هایی برای اعضای هیئت علمی در زمینه راهنمایی طرح های تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ نادر نعمت الهی با بیان اینکه در زمینه راهنمایی تعداد پایان نامه‌ها و تزها محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌ایم که باتوجه به سطح استاد نوع طرح و تعداد پایان‌نامه‌هایی که می‌تواند هدایت کند، متفاوت است گفت: برای مثال استادی که دارای درجه استادیاری باشد حداکثر سه پایان نامه ارشد و یک تز دکتری، استادی که دارای درجه علمی دانشیار باشد حداکثر چهار پایان نامه ارشد و دو پایان نامه دکتری و همچنین اعضای هیئت علمی که استاد تمام باشند، می‌توانند حداکثر پنج پایان نامه ارشد و سه تز دکتری را به صورت همزمان هدایت کنند.

 

وی ادامه داد: البته اگر میزان تالیفات و تحقیقات و رتبه اساتید از حدی بیشتر باشد، حدود چند پایان نامه و تز دکتری بیشتر از حداکثر تعداد تعیین شده را می‌تواند هدایت کند.

 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد میزان پژوهانه و گرنت‌های ارائه شده به اساتید دانشگاه علامه گفت: میزان مبلغ دریافتی برای اجرای پژوهش‌ها و مقالات و کارهای تحقیقاتی افزایش یافته است.

 

انتخاب استاد راهنما ازبین اساتید درون دانشگاه به نفع دانشجوست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه آیا دانشجویان می‌توانند اساتید خارج از دانشگاه را به عنوان استاد راهنما انتخاب کنند؟ گفت: دانشگاه معمولا براین امر تاکید دارد که دانشجویان استاد راهنمای خود را از بین اساتید موجود در گروه انتخاب کنند. چون در گذشته که این طرح به صورت موردی انجام شد دانشجو با مشکلات زیادی نظیر در دسترس نبودن استاد راهنما روبرو بود و در برخی موارد جلسات دفاع به سختی تشکیل می‌شد.

 

نعمت‌اللهی همچنین افزود: دستورالعمل‌هایی با هدف افزایش سطح کیفی تحصیلات تکمیلی تدوین شده و امیدواریم بتوانیم کیفیت را در مقطع ارشد و دکتری بالا بریم که ازجمله آن می‌توان به شرایطی نظیر تعداد تالیفات و ساعات تدریس و سابقه کار برای اساتید دوره ارشد و دکتری اشاره کرد. این آیین نامه به دانشکده‌ها ابلاغ شده و بر روند اجرای آن نظارت می‌کنیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود پنج تفاهم نامه خارجی با دانشگاه‌هایی نظیر لانکوی هندوستان و دانشگاهی از کشورهای استانبول، ارمنستان، فرانسه و اسپانیا امضا شده و علاوه بر این طرح تبادل استاد و دانشجو نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: در مجموع ۱۰۸ دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه تحصیل و حدود شش استاد نیز دراین دانشگاه تدریس می‌کنند.

نظر شما