شناسهٔ خبر: 32382 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارنظر رییس سازمان سینمایی درباره «خانه دختر» و «نهنگ عنبر»

رییس سازمان سینمایی درباره مجوز اکران دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» تاکید کرد شورای پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیرنده اکران فیلم‌ها است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الله ایوبی در حاشیه مرحله اول طرح امنیت محله محور و جمع‌آوری و امحاء محصولات مخرب فرهنگی اظهار کرد: در برنامه‌های سال ۹۴ اعلام کرده‌ایم که یکی از اولویت‌های اصلی سازمان سینمایی مبارزه با قاچاق است.

وی به تشکیل ستاد صیانت و مقابله با قاچاق اشاره کرد و گفت: از سال گذشته جلسات متعددی با پلیس امنیت برقرار شد چرا که متاسفانه در سال گذشته قاچاقچیان با امنیت خاطر در تکثیر فیلم و دی‌وی‌دی‌ها عمل می‌کردند.

ایوبی درباره جلسات مستمر سازمان سینمایی و نیروی انتظامی و قوه قضاییه هم گفت :مراکز تکثیرهای غیرقانونی شناسایی شد و از یک هفته گذشته با اهالی سینما شروع به شناسایی مراکز کردیم و آنچه هم‌اکنون شاهد آن هستید -کشف و انهدام یک میلیون و ۳۰۰ هزار لوح فشرده- از همکاری نیروی انتظامی با سازمان سینمایی حاصل شده است.

وی به خانواده‌هایی که فرزندانشان DVD و CD می‌فروشند، گفت: این خانواده‌ها بدانند که فرزندانشان مال غیر می‌فروشند و این همان سرقت و دزدی است.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد نمایش «خانه دختر» و «نهنگ عنبر»، گفت: مثل همه فیلمهای دیگر این دو فیلم نیز باید در شورای پروانه نمایش دیده شوند.شورای پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیرنده اکران فیلمهاست و این شورا در مورد اکران تصمیم می‌گیرد و دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» روند عادی را طی می‌کنند و رفت و برگشتی که بین شورای پروانه نمایش و صاحبان این فیلمهاست به طور عادی است تا اگر اصلاحی لازم است صورت گیرد.

نظر شما