شناسهٔ خبر: 32419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیامدهای فرهنگی و اجتماعی فناوری بررسی می شود

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: ارزیابی برنامه های فرهنگی و اجتماعی داخل دانشگاه ها و مطالعات اجتماعی فناوری از برنامه های کلان این پژوهشکده هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین ابراهیم آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات طرح های پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از مهمترین طرح هایی که در این پژوهشکده داریم برنامه های فرهنگی و اجتماعی داخل دانشگاه ها است، این طرح با این هدف صورت می گیرد که در دانشگاه ها و بین دانشجویان و حتی در کلاس های درس از لحاظ فرهنگی چه وضعیتی وجود دارد و در این خصوص پروژه های پژوهشی را طراحی کردیم و در حوزه دانشجویی و نگرش دانشجویی هم معتقدیم که باید تفاوت های آنها با نسل های گذشته بررسی شود و به یک بازآرایی در این خصوص برسیم.

وی افزود: مسائل بین فرهنگی و چند فرهنگی در آموزش عالی منطقه و جهان از جمله برنامه های دیگر این پژوهشکده است، یعنی بررسی می کنیم که ایران برای تبادل دانشگاهی و علمی با چه مسائل و مشکلاتی در چشم انداز های فرهنگی و اجتماعی مواجه است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از طرح هایی که دنبال می کنیم، «مطالعات اجتماعی فناوری» است که بر اساس این طرح پیامدهای فرهنگی و اجتماعی محصولات فناوری را مورد بررسی قرار می دهیم و گزارش های تحلیلی آن را به مراکز مختلف ارائه می کنیم.

نظر شما