شناسهٔ خبر: 32424 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آلمان با ۴۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

مدیر بخش آسیا، آفریقا و ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت با بیان اینکه آلمان از سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه کتاب تهران شرکت داشته، اظهار کرد: امسال نیز با ۴۰۰ عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی حضور داریم .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، اورسلا هلپ شور آلمان افزود: در طول سال های حضور ایران در نمایشگاه کتاب توانسته ایم با برگزاری کارگاه های ناشران و تصویرگران تعاملات خوبی برقرار کنیم.

وی گفت : آثار کودک، ادبیات و زبان آلمانی و مجموعه کتاب های میدان الکساندر که یکی از میادین معروف در آلمان محسوب می شود، عمده کتاب های غرفه آلمان را تشکیل می دهند.

هلپ با اشاره به بازدید کنندگان غرفه آلمان عنوان کرد: دانشجویان زبان آلمانی و ایرانیان ساکن آلمان بازدیدکنندگان اصلی این غرفه را تشکیل می دهند. ناشران و تصویرگران ایرانی خواهان تعامل بیشتر با صنعت نشر آلمان ، دیگر مخاطبان نمایشگاه کتاب هستند.

وی سپس در باره حضور خود در نمایشگاه کتاب تهران نیز توضیح داد : درحقیقت علت اصلی حضورم در این نمایشگاه ملاقات با ناشران ایرانی و مذاکره با آنهاست.

مدیر بخش آسیا ، آفریقا و ایران نمایشگاه کتاب تهران همچنین گفت: ایرانیان بسیاری نیز هرساله به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند و تعاملات خوبی در طول این سال ها با یکدیگر داشته ایم .

مدیر بخش آسیا، آفریقا و ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت درباره ترجمه آثار نویسندگان معاصر ایران در آلمان اظهار کرد: آثاری از نویسندگان ایرانی به آلمانی ترجمه و با استقبال خوبی در آلمان مواجه شده است. اما به طور کلی تعداد این آثار اندک است که دو علت برای آن می توان برشمرد؛ نخست آنکه تعداد مترجمان ادبی از فارسی به آلمانی اندک است و این یکی از مشکلات بزرگ در این حوزه است. از سوی دیگر نیاز انتشارات آلمانی به آثار پرمایه و فاخر برای انتشار است. محتوای این تالیفات باید در سطح بین المللی باشد تا ناشران آلمانی به ترجمه و انتشار آنها رغبت پیدا کنند. 

یبست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی تهران دایر است .غرفه کشور آلمان در طبقه دوم شبستان، سالن بازار جهانی کتاب واقع شده است.

نظر شما