شناسهٔ خبر: 32427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هشتمین فصلنامه علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی رونمایی شد

هشتمین مجلد از فصلنامه علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی توسط معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  عصر دیروز سرای اهل قلم میزبان مراسم رونمایی هشتمین مجلد از فصلنامه علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی بود.

در ابتدای مراسم سید جلال درخشه، سردبیر مجله، درباره ایده اولیه نشر مجله گفت: پیشنهاد نشریه در سال ۱۳۹۲ توسط جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) به بنده داده شد و با کمال میل و افتخار آن را پذیرفتم. در تابستان ۹۳ از اعضای هیئت تحریریه دعوت به عمل آوردیم و در عرض شش ماه ۴ شماره از فصلنامه را منتشر کردیم که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه در اسفند ۹۲ تصمیم به اخذ مجوز علمی - پژوهشی این مجله گرفته شد، هدف از این تصمیم را ایجاد ارتباط با فرهیختگان و دانشگاهیان دانست و در مورد پروسه تصویب مجوز افزود: در سه ارزیابی وزارت علوم به طور پیاپی تایید شدیم؛ لیکن در اعلام آن تاخیر بوجود آمد که بخشی از آن تغییرات در وزارتخانه متبوع بود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تاخیر ایجاد شده تا آبان ۹۳ شماره ۷ نیز منتشر شده است، تقارن اخذ مجوز علمی - پژوهشی و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین عنوان هشتمین شماره و تناسب آن با نام ثامن الحجج (ع) را دلیلی برای برگزاری این مراسم دانست.

سپس سید جلال جعفری، مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) با تایید گفته‌های دکتر درخشه دلیل انتشار چنین نشریات را دریافت سیره رضوی به عنوان الگویی برای جامعه و خانواده دانست و افزود: تبعیت از این سیره موجب خیر و زندگی سالم خواهد شد. امروز در ۳۱ استان کشور جشنواره امام رضا (ع) به کرامت ولادت ثامن الحجج (ع) برگزار می‌شود که در راستای رسالت همین سیره رضوی است.

وی با اذعان به برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در ۷۵ کشور دنیا، این رویداد را برآمده از دل بنیاد امام رضا (ع) دانست.

در ادامه جلسه حجت السلام والمسلمین فقیه اسفندیاری، رییس هیئت علمی بنیاد به ایراد سخنرانی در باب رابطه تعقل، تمدن و جمهوری اسلامی در سایه وحیانیت و هجرت امام رضا (ع) پرداخت.

در انتهای مراسم کاراندیش مروستی، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیئت مدیره بنیاد امام رضا (ع) با بیان این نکته که جشنواره امام رضا (ع) در ۲۰۰ نقطه جهان اجرا می‌شود، گفت: شناساندن فرهنگ رضوی به عنوان فرهنگ دینی در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشگاهی، زنان و ... در بخش‌های فیلم، نشریات، فضای الکترونیک و ... از وظایف خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است، به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر زیرساخت بودن فرهنگ در عرصه اجتماعی اشاره کرد.

در انتهای این مراسم از هشتمین مجلد مجله فرهنگ رضوی رونمایی شد.

 

نظر شما