شناسهٔ خبر: 32433 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلترینگ هوشمند شبکه های اجتماعی در دستور کار قراردارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمی توانیم از فناوری های نوین عقب بمانیم و همین طور باید از موارد مفید آن استفاده کرده و از مضراتش جلوگیری کنیم، از در دستورکار قرار دادن فیلترینگ هوشمند شبکه های اجتماعی خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در حاشیه هفتمین نشست هم اندیشی دبیران هفته ناجا افزود: روشی در گذشته اعمال می شد که طی آن ما هر شبکه ای که احساس می کردیم محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی دارند را به طور کلی فیلتر می کردیم اما آنچه در دولت تدبیر و امید مدنظر می باشد این است که نمی توانیم به طور کلی با این فناوری ها مقابله کنیم.

به گفته وی این به مانند این است که برای تخلف چند ماشین در بزرگراه کل بزرگراه را مسدود کنیم.


** فیلترموارد ضد دینی و ضد اخلاقی در شبکه های اجتماعی 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلترینگ هوشمند را مدنظر دارد به طوریکه موارد ضد دینی و ضد اخلاقی در شبکه های اجتماعی فیلتر می شود.



** شبکه های اجتماعی امروز مخاطب میلیونی دارند

جنتی خاطرنشان کرد که شبکه های اجتماعی امروز مخاطب میلیونی دارند و نمی توان با آنها به مقابله پرداخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: در بسیاری از کشورها سرورهای شبکه هایی که در ایران فیلتر است را به کشور خود آورده اند و با آنها قرارداد بسته اند که موارد مضر آنها بسته شود و از بعد مفید آن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی توانیم از فناوری های نوین عقب بمانیم و همین طور باید از موارد مفید آن استفاده کرده و از مضراتش جلوگیری کنیم.



** برخورد با فیلم های ضد فرهنگی

جنتی در خصوص برخورد با فیلم های ضد فرهنگی نیز گفت: در گذشته ستادی به نام حمایت و صیانت از نرم افزار های داخلی این وظیفه را بر عهده داشت اما این امر را به حوزه های مختلف واگذار کرده ایم.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه سینمایی مدیران سینمایی مسئول آن هستند و در بنیاد بازی های رایانه ای با آن به مقابله می پردازند؛ با همکاری نیروی انتظامی این برخورد ها صورت می گیرد. در حوزه کتاب نیز وقتی ما به کتابی مجوز نمی دهیم برخی افراد برای چاپ کتاب به کشورهای همسایه مراجعه می کنند.



**موفقیت ۹۰ درصدی فیلترینگ هوشمند در مورد اینستاگرام 

جنتی تصریح کرد: در خصوص فیلترینگ هوشمند در مورد اینستاگرام این کار انجام شده و تا ۹۰ درصد موفق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت گشت های امنیت اخلاقی، پاسخ به این سوال را به معاونت اجتماعی ناجا ارجاع داد که در این خصوص معاون اجتماعی ناجا گفت: گشت های امنیت اخلاقی به حفظ و صیانت از شان مردان و زنان می پردازند و ویترین جامعه اسلامی حجاب است که باید نمایان شود.

سردار سعید منتظرالمهدی تاکید کرد: مردم در این خصوص تمکین می کنند و بعد از یک تذکر آن را می پذیرند به طوری که افراد بعد از یک تذکر و یا تعهد تمکین کرده و در دفعات بعدی دیگر آن ها را نمی بینیم.

نظر شما