شناسهٔ خبر: 32442 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نصرالله پورجوادی با «باباطاهر» به نمایشگاه می‌آید

شرح احوال و نگاهی به آثار «ابومحمد جصاص همدانی» به قلم دکتر نصرالله پورجوادی در روزهای آتی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. این کتاب نگاهی فلسفی و تاریخی به زندگی و اشعار باباطاهر دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ شقایق مرادی از انتشار کتاب «باباطاهر: شرح احوال و نگاهی به آثار ابومحمد طاهر جصاص همدانی» به قلم دکتر نصرالله پورجوادی خبر داد و اظهار کرد: پورجوادی این کتاب را برای روشن ساختن وجوه عرفانی و فلسفی زندگی و اشعار باباطاهر نوشته است. این کتاب در روزهای آتی برگزاری نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

ویراستار و مدیر سایت مؤسسه «فرهنگ معاصر» ادامه داد: «اندیشه»، مجموعه جدیدی است که با چاپ دو کتاب «آسمان جان» و «عهد الست» به قلم دکتر نصرالله پورجوادی و با دبیری و نظارت این استاد فلسفه و عرفان در مؤسسه فرهنگ معاصر  آغاز به کار کرده است. 

مرادی با بیان این‌که در تولید مجموعه «اندیشه» نوپا هستیم، گفت: بازخوردهایی بسیار مناسب از سوی خوانندگان داشتیم که ما را در امر ادامه تولید و چاپ کتاب در این مجموعه مصمم کرده است.

 مدیر سایت مؤسسه فرهنگ معاصر، با اشاره به همکاری دیگر استادان فلسفه با این مجموعه گفت: تمامی آثار رسیده به این مؤسسه، با نظارت دکتر پورجوادی منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مجموعه کتاب‌های ادبیات مؤسسه فرهنگ معاصر نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه ادبیات نیز از جمله مجموعه‌های جدیدی است که در کنار مجموعه «اندیشه» در حال چاپ کتاب است.

وی «پنج اقلیم حضور» اثر دکتر داریوش شایگان را یکی از کتاب‌های این مجموعه اعلام کرد و گفت: این کتاب در کمتر از چهار ماه در آستانه چاپ ششم قرار گرفته است.

مرادی در ادامه به کتاب‌های جیبی این مؤسسه نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز با نظارت دکتر حسین معصومی منتشر می‌شود و از این مجموعه کتابی با عنوان «فلسفه علم» انتشار یافته است.

وی ادامه داد: مؤسسه فرهنگ معاصر بیشتر به عنوان مرجع تولید و انتشار فرهنگنامه‌های مختلف به زبان‌های گوناگون شناخته شده است اما دایرة‌المعارف هنر و معماری را نیز در سه جلد به مرحله انتشار رسانده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در مصلای امام خمینی (ره) ادامه دارد.

نظر شما