شناسهٔ خبر: 32443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ملاصدرا» را به نام خیابان می‌شناسیم تا فیلسوف

مسئول انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پیش از فعالیت‌های این بنیاد، تصحیح کتاب‌های صدرالمتألهین از سوی نویسندگان و متفکران چندان جدی گرفته نمی‌شد. هم‌اکنون نیز اغلب جوانان و دانشجویان، «ملاصدرا» را به‌عنوان یک خیابان می‌شناسند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سعید آقایی، مسئول انتشارات «بنیاد حکمت اسلامی صدرا» گفت: بنیاد حکمت اسلامی صدرا، در تلاش است تا غفلت از تصحیح آثار ملاصدرا را با چاپ آثار و کتاب‌های این فیلسوف جبران کند.

وی توضیح داد: پیش از فعالیت‌های بنیاد حکمت اسلامی صدرا، تصحیح کتاب‌های صدرالمتألهین، از سوی نویسندگان و متفکران، جدی گرفته نمی‌‌شد. هم‌اکنون نیز بیشتر جوانان و دانشجویان، «ملاصدرا» را به‌ عنوان یک فیلسوف نمی‌شناسند و نام این متفکر برای آنها تنها یادآور نام خیابانی در شهر است.

آقایی ادامه داد: هم‌اکنون بنیاد حکمت اسلامی صدرا رایزنی‌های مناسب و مطلوبی با دانشگاه‌ها و حوزه داشته است و اغلب کتاب‌ها به کتابخانه آنها ارسال می‌‌‌شود.

وی درباره جدیدترین اثر منتشرشده از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی  صدرا گفت: هم‌اکنون کتاب «شرح‌ الهدایة الاثیریة» اثر صدرالمتألهین در دو جلد با اشراف آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای و تصحیح دکتر مقصود محمدی از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شده است و هم‌اکنون نیز در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌‌شود.

آقایی با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه امسال با نظم مطلوب‌تری همراه است، اظهار کرد: بنیاد حکمت اسلامی صدرا در سال جاری ۱۴۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده است.

وی درباره برخی آثار ارائه‌ شده در نمایشگاه امسال از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: «حکمت متعالیه و تفکر فلسفی معاصر»، « شرح الاصول الکافی: کتاب الحجة» در کنار «مفاتیح‌العیب» و «کسر اصنام الجاهلیة» با تصحیح استادانی مانند نجفقلی حبیبی و محسن جهانگیری به انجام رسیده است.

آقایی درباره هیات نظارت بر آثار منتشر شده در بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر غلامرضا اعوانی، آیت‌الله مصطفی محقق داماد و سایر استادان فلسفه از جمله مشاوران و ناظران بر کار چاپ کتاب‌ها هستند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای حضور علاقه‌مندان به کتاب است.

نظر شما