شناسهٔ خبر: 32446 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمرکز زدایی و ایجاد عدالت فرهنگی؛ سیاست اداره ارشاد تهران

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران برنامه‌های اردیبهشت استان تهران را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد اسماعیلی، معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران گفت: همزمان با برگزاری بزرگداشت روز جهانی تئاتر استان تهران برنامه‌هایی در قالب جشن را در استان تدارک دیده است و با توجه به سیاست تمرکز زدایی و ایجاد عدالت فرهنگی که از سیاست های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان تهران است امسال جشن اردیبهشت در کلیه شهرستان‌های تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: سیاست دیگر واسپاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها هنری و انجمن‌های تخصصی است که در این راستا اداره کل ارشاد استان تهران با هماهنگی و همکاری انجمن هنرهای نمایشی آن را برگزار کرده است.

محمد اسماعیلی ادامه داد: جشن اردیبهشت استان تهران از اول تا پایان اردیبهشت ماه در ۱۵ شهرستان تهران برگزار می شود. از جمله برنامه‌های این استان برگزاری کارگاه بازیگری نمایش و تئاتر عروسکی بوده که ۹ کارگاه آن در شهرستان ها برگزار شده است همچنین پنج جلسه نمایش‌نامه‌خوانی و اهدای بیش از ۱۵۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه های تخصصی انجمن های نمایشی استان تهران است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه اکران فیلم های تئاتر و اجراهای عمومی نمایش از اوایل سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت. در طول این ماه ها ۴۷ اثر نمایشی در کل شهرستان های تهران اجرا می شود و برنامه های ویژه‌ای در قالب جشن در شهرستان های استان برپا می‌شود که اولین برنامه آن در شهرستان ملارد و پردیس بوده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران همچنین اعلام کرد: اختتامیه جشن اردیبهشت تهران ۳۰ اردیبهشت ماه با تجلیل از پیشکسوتان، حامیان و فعالان استان در شهرستان بهارستان برگزار خواهد شد. این مراسم کار مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی و ادارات ارشاد شهرستان شهریار و بهارستان خواهد بود.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: امروز ۲۱ اردیبهشت ماه هم مراسم ویژه ای در قالب اردیبهشت تئاتر در شهرستان شهریار و قدس برگزار می شود که تجلیل از فعالان شهرستان ها نیز بخشی از برنامه آنها خواهد بود. همچنین  امروز ۲۱ اردیبهشت ماه دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان قدس نیز افتتاح خواهد شد.

نظر شما