شناسهٔ خبر: 32454 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرکت «مِمِنتو فیلمز» پخش فرانسه «ناهید» را برعهده گرفت

در پی اولین حضور بین‌المللی فیلم اول سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن، شرکت فرانسوی «مِمِنتو فیلمز» پخش فرانسهٔ این فیلم را برعهده گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ سال گذشته این شرکت معتبر تهیه‌کنندگی فیلم «گذشته» اصغر فرهادی و «خواب زمستانی» نوری بیلگه‌جیلان را بر‌عهده داشته که این اثر کارگردان سر‌شناس ترکیه برنده نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۴ هم شد.

امسال نوزده فیلم در بخش رسمی «نوعی نگاه» جشنواره کن حضور دارند که فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان، یکی از آن‌هاست. ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده در این فیلم بازی می‌کنند که اولین فیلم بلند سینمایی پناهنده محسوب می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید...

ناهید محصول سال ۱۳۹۳ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

جایزه اصلی بخش «نوعی نگاه» دوره گذشته جشنواره کن به فیلم مجارستانی Fehér isten ساخته کورنل موندروژو تعلق گرفته بود. فیلم فرانسوی Party Girl ساخته ماری آماشوکلی، کلر بورگر و ساموئل تیس هم موفق به دریافت دوربین طلایی کن شده بود. این فیلم جایزه گروهی Prix d «ensemble بخش نوعی نگاه را نیز بدست آورده بود.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن از روز چهارشنبه ۲۳ ازدیبهشت ماه (۱۳ می‌) با نمایش فیلم سینمایی «سر بالا» به کارگردانی امانوئل برکوت فیلمساز فرانسوی در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و تا روز ۳ خرداد ماه (۲۴ می‌) ادامه خواهد یافت.

نظر شما