شناسهٔ خبر: 32494 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

درآمدی بر جامعه‌شناسی دین

جامعه شناسی دین فیل زاکرمن جامعه‌شناس آمریکایی، استاد کالج پیترز آمریکا و پژوهشگر در زمینه‌ی جامعه‌شناسی سکولاریسم است. از آثار اوست: جامعه‌ی بدون خدا؛ بی‌خدایی و دنیوی‌شدن؛ ایمان بس است: چرا مردم دین را رد می‌کنند؟

درآمدی بر جامعه‌شناسی دین

فیل زاکرمن

مترجم: خشایار دیهیمی

ناشر: حکمت

تعداد صفحات: ۲۳۵ صفحه

قیمت: ۱۵۰۰۰تومان

 

درک این دیالکتیک که چگونه جنبه های مختلف جامعه بر دین اثر می‌گذارد و هم‌زمان چگونه دین بر جنبه‌های مختلف جامعه اثر می‌گذارد، چیزی است که کل جامعه‌شناسی دین راجع به آن است. نویسنده در این کتاب، چگونگی ربط دین به هنر، سیاست، جنگ، اخلاق، روابط نژادی، رسانه‌ها، زندگی خانوادگی و قانون را جزء دلمشغولی و علایق خود برمی‌شمرد و سعی در پاسخ به پرسش‌هایی می‌کند از قبیل اینکه: چگونه میلیون‌ها نفر زندگی خود را وقف چیزی می کنند که برای دیگران به غایت غیرعقلانی است؟ چرا بعضی مذاهب می‌میرد، حال آنکه مذاهب دیگر به غایت رونق دارند؟ چرا عده‌ای ایمان‌شان را از دست می‌دهند و چرا عده‌ای به‌ناگهان ایمان می‌آورند؟ چرا برخی نوآوران مذهبی را در جامعه‌شان دیوانه می‌پندارند، حال آنکه برخی دیگر از احترام و حمایت شایسته برخوردار می شوند؟

کتاب درآمدی بر جامعه‌شناسی دین از مجموعه مطالعات ادیان است و در ۶ فصل اصلی با عناوین:‌«جامعه‌شناسی و دین»، «زمان و مکان»، «دین: آموخته‌ای اجتماعی»، «دین یا فرقه؟»، «تاثیر زندگی اجتماعی بر دین»، «تاثیر دین بر زندگی اجتماعی» و نتیجه گیری تدوین یافته است.

نظر شما