شناسهٔ خبر: 32503 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بحث امروز تئاتر استان‌ها ابتدا مکان اجرا است، نه پول

مدیر دفتر تئاتر استان‌ها گفت: بیش از اینکه سرمایه و پول نیاز داشته باشیم، باید به دنبال فعال‌سازی سخت‌افزارهای موجود باشیم. سیاست جدید هم که در مرکز هنرهای نمایشی و به ویژه در استان‌ها دنبال می‌کنیم، دقت کردن به سخت‌افزارها است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ اتابک نادری، مدیر دفتر تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در پردیس تئاتر خاوران و با تجلیل از حامیان تئاتر برگزار می‌شود، جزئیات این برنامه در هفته آتی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن اردیبهشت تئاتر استان‌های کشور مبتکرانه برگزار شده است،‌ اظهار داشت: بازتاب‌های خوبی را از اردیبهشت تئاتر استان‌ها دریافت کردیم که خوشبختانه آغازی با شور و حال خاصی برای تئاتر در سال ۹۴ است. همچنین امسال وزیر ارشاد نیز اهتمام ویژه در راستانی رفع مشکلات تئاتر دارد.

نادری افزود: امسال الزام داشتیم تا جلوی برخی شلوغ‌ بازی‌ها و اعزام‌ها را بگیریم و کار را به خود استان‌ها واگذار کنیم، تاکید هم داشتیم که جشن اردیبهشت تئاتر، جشنی برای خانواده تئاتر است، اما باید در آن حامیان و افراد تاثیرگذار چه در عرصه دولتی و چه خصوصی نیز حضور داشته باشند، در همین راستا استانداران و شهرداران اغلب استان‌ها نیز در مراسم اردیبهشت تئاتر حضور داشتند. همچنین صندلی افتخاری نیز برای برخی استانداران در استان‌ها به صورت نمادین ثبت شد تا پل ارتباطی باشد با عالی ترین مقام استان.

مدیر دفتر تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی در رابطه با مشکل اصلی اجرای تئاتر در استان‌ها اظهار داشت: مشکل مالی در اولویت دوم قرار دارد، مشکل اصلی در استان عدم ارتباط نهادهای مرتبط و استانی با تئاتر است که باعث بسیاری از امکانات مغفول بماند. به عنوان در مشهد مقدس هلال احمر سالنی بسیار خوب دارد که ۲۰ سال بود از آن هیچ استفاده‌ای نشده بود، عباس جانفدا می‌رود این سالن را برای ۴۰ شب از هلال احمر می‌گیرد و پرفروش ترین نمایش مشهد در سال ۹۳ را روی صحنه می‌برد.

نادری با تاکید بر اینکه بحث تئاتر امروز بستر و مکان اجرا است، گفت: ما بیش از اینکه سرمایه و پول نیاز داشته باشیم، باید به دنبال فعال‌سازی سخت‌افزارهای موجود باشیم. سیاست جدید هم که در مرکز هنرهای نمایشی به ویژه در استان‌ها دنبال می‌کنیم، دقت کردن به امکانات سخت افزاری است، وقتی یک مجتمع فرهنگی در یک شهر فعال شود، هم محل دائمی تئاتر ایجاد می‌شود و هم مخاطب دائمی. حمایت‌های مالی ما نیز در دو بخش است، ابتدا توجه به گروه محوری و دوم بسترسازی و امکان استفاده سخت‌افزاری برای ماندگاری گروه‌ها، اقداماتی که ما در تئاتر استان‌ها پیش گرفته‌ایم یک شبه نیست، بلکه این اتفاق در سه استان جواب داده است و بدون شک در دیگر استان‌ها نیز جواب خواهد داد.

نظر شما