شناسهٔ خبر: 32510 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه داستان‌های برگزیده جایزه ادبی صادق هدایت در نمایشگاه

کتاب «توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» شامل مجموعه داستان‌های برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره صادق هدایت با گردآوری و ویرایش آرام روانشاد، از سوی انتشارات مروارید به بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آرام روانشاد گفت: جایزه ادبی صادق هدایت یکی از جوایز مستقل و معتبر ادبی است که از سال ۱۳۸۰ هرساله به همت بنیاد ادبی صادق هدایت برگزار می‌شود. مجموعه «توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» شامل داستان‌های برنده و برگزیده از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ است. این مجموعه داستان نخستین کتاب مجموعه آثار برگزیده این جایزه است که به صورت رسمی منتشر می‌شود. در این جایزه ادبی نویسندگانی از کشورهایی چون افغانستان و تاجیکستان نیز شرکت کرده و می‌کنند.

وی افزود: بنیاد ادبی صادق هدایت داستان‌های برنده و برگزیده شده در این ۹ دوره را در اختیار من قرار داد و من از بین آن داستان‌ها تعدادی را که به نظرم مشکل ممیزی نداشتند، برای درج در این کتاب انتخاب و ویرایش کردم. لازم است اشاره کنم که در دولت قبل برای انتشار این کتاب بسیار مانع تراشی کردند و دلیل آنها برای اینکار نیز نامشخص بود و به هیچ عنوان به ما اعلام نمی‌شد.

روانشاد همچنین اظهار کرد: در ادامه روند آماده‌سازی این کتاب نیز جهانگیر هدایت، مدیر بنیاد ادبی صادق هدایت برای این کتاب مقدمه‌ای نوشت و در نهایت کتاب با همکاری صمیمانه نشر مروارید منتشر شد. من از این فرصت استفاده کرده و از فاضل ترکمن، دبیر انتشارات مروارید که در راستای انتشار هرچه بهتر این کتاب زحمت بسیاری کشید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

این نویسنده در ادامه با اشاره به اهمیت این مجموعه داستان گفت: این کتاب تریبونی برای داستان‌نویسان مستقل و خوش قریحه‌ای است که تاکنون دیده نمی‌شدند و در این راستا باید از جهانگیر هدایت نیز تشکر کنم که بسیار دست ما را در انتخاب داستان‌ها باز گذاشت.

«توی این رختخواب نرم خوابم نمی‌برد» گردآوری و ویرایش آرام روانشاد با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۲۱۶ صفحه و بهای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر مروارید به بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده است.

نظر شما