شناسهٔ خبر: 32542 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جادویی‌ترین کار دنیا از نگاه رامبد جوان

رامبد جوان پس از خواندن بخشی از کتاب «تلخ مثل عسل» در جمع زیادی از مخاطبان خود در فرهنگسرای کتاب گفت: من عاشق کتابخوانی هستم. جادویی ترین وقت گذرانی شخصی که به واسطه آن می توان به جهان دیگری قدم گذاشت و پادشاه آن شد، کتابخوانی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سه شنبه ۲۲ اردیبهشت در اولین نوبت از نشست های کتابخوانی هنرمندان که در فرهنگسرای کتاب واقع در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود، رامبد جوان به خوانش کتاب «تلخ مثل عسل» پرداخت و گفت: وقتی سواد نداشتم پدر و مادرو خواهرم برایم کتاب می خواندند. اولین کتابی که خودم خواندم و زمین نگذاشتم کتاب «تن تن» بود. یادم می آید زمان کودکی سرماخورده بودم. روی تخت دراز کشیده بودم. پدر و مادرم بالای سرم آمدند یک لحظه احساس کردم پدرم بسته ای را پایین تختم گذاشت. باز که کردم متوجه شدم مجموعه کتاب های «تن تن» است. خیلی خوشحال شدم و حالم جا آمد. در واقع قصه های تن تن هم آن موقع، و هم حالا، حالم را خوش می کند.

مجری برنامه خندوانه پس از خواندن کتابش درباره کتابخوانی گفت: من عاشق کتابخوانی هستم. حالا چه برای خودم بخوانم، چه برای دیگری. هر دو حالت واقعا برایم لذت بخش است. حتی اگر تمام شبانه روز را صرف مطالعه کنم، بسیار لذت می برم. در واقع جادویی ترین کار دنیا کتاب خوانی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره ادامه پخش برنامه «خندوانه» بیان کرد: تا به حال ۲۳ قسمت از این برنامه پخش شده، اما در کل ۱۵۰ قسمت خواهد داشت که تا پیش از محرم روی آنتن می رود. قرار است شبکه های ۳، ۵ و HD به تکرار پخش برنامه بپردازند. در جریان گفتگو با آدم های موفق در این برنامه، متوجه می شویم که آنها حالشان خوب است و شوخ طبع هستند.

بازیگر «خانه سبز» درباره حوزه های مورد علاقه مطالعه اش گفت: اصولا کتاب همیشه جزو غذاهای روزانه و فرهنگی من است. اغلب قصه و داستان می خوانم. هیچ وقت نیست کتابی برای خواندن در دست نداشته باشم.

کارگردان «ورود آقایان ممنوع» ادامه داد: جادویی ترین وقت گذرانی شخصی که به واسطه آن می توان به جهان دیگری قدم گذاشت و پادشاه آن شد، کتابخوانی است. متاسفانه قصه خواندن در جامعه ما نادیده گرفته شده است. اما وظیفه هرکدام از ماست که کتاب خواندن را به دیگری هم سرایت دهیم.

قرار است به پیشنهاد رامبد جوان یک بازی کتابخوانی در بین علاقه مندان کتاب برگزار شود. در این بازی یک کتاب تهیه می شود و بین دوستان پخش می شود. هرکس کتاب را خواند نامش را می نویسد، تاریخ می زند و به شخص بعدی می دهد. در نهایت هم کتاب به کتابخانه ای در کتابخانه های سطح شهر تقدیم می شود. شهرداری نیز در جریان این برنامه برای اهدای جایزه کمک خواهد کرد.

گفتنی است نشست های کتابخوانی با هنرمندان هر روز در دو اجرا، در ساعت ۱۱ صبح و ۱۶ عصر در فرهنگسرای کتاب برگزار می شود.

فرهنگسراي كتاب در مصلي امام خميني (ره)، ضلع شرقي بلوار امام رضا (ع)، نبش خيابان هفتم واقع شده است.

نظر شما