شناسهٔ خبر: 32581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های «سمت» در تمامی دانشگاه‌های افغانستان تدریس می‌شود

کتاب «مدیریت راهبردی» نوشته دکتر بیگی توسط حجت السلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مراسم رونمایی کتاب «مدیریت راهبردی» با حضور حجت السلام و المسلمین احمدی،‌ مدیریت انتشارات سمت و ابوترابی‌فرد،‌ جانشین ریاست مجلس شورای اسلامی در سالن کتاب و هنر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر احمدی با بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری انتشارات سمت به دستور امام خمینی (ره) و تنها با یک میلیون تومان بودجه، از دلایل تاسیس این سازمان سخن به میان آورد و گفت: با چنگ و دندان کار راه انداختیم. همه مشکلات با کتاب حل نمی‌شود؛‌ بلکه در این مدت در حوزه علوم انسانی نیازمند تربیت استاد نیز بوده‌ایم. تمام عرصه‌های یک جامعه با هم پیوسته است.

وی با اشاره به کتاب «مقدمه»  ابن خلدون، به پیچیدگی‌های علوم انسانی اذعان داشت و گفت: نباید انتظار داشت که یک نهاد بتواند در این حوزه همه کار کند.

مدیر انتشارات سمت با بیان اینکه تاکنون سمت موفق به انتشار ۱۹۰۰ عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی شده است از رونمایی ۲۰۰۰ عنوان این نشر در آینده نزدیک خبر داد.

وی با تصریح این مساله که سمت با ۱۲۰ نهاد آموزشی و دانشگاهی همکاری داشته است،‌گفت: ما سعی می‌کنیم کار تکراری منتشر نکنیم و اگر در دانشگاهی کتابی در موضوعی در حال کار است، سمت دیگر سراغ آن کتاب نرویم.

احمدی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ عنوان کتاب با همکاری‌ها دیگر موسسات منتشر شده است،  این همکاری را  به سبب هدر نرفتن زحمات و هماهنگی نیروها سودمند دانست.

وی تعداد کتاب‌های منتشر شده در بخش مدیریت را ۱۰۰ عنوان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با یک برنامه منسجم، پژوهش وسیعی در حوزه مدیریت در سراسر جهان صورت گیرد و تصریح کرد کتاب‌های سمت در تمامی دانشگاه‌های افغانستان تدریس می‌شود.

در ادامه مراسم پس از رونمایی کتاب توسط دکتر ترابی‌فرد وی سخنانی درباره اهمیت مدیریت با تکیه بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: با اطمینان می‌توان گفت که کلیدواژه جهان بشری و نظام اسلامی در مدیریت صالح و دانش‌بنیان تعریف می‌شود. بعثت پیامر اعظم بعثت مدیریت انسان صالح است.

کتاب «مدیریت راهبردی» به همت دکتر بیگی، ریاست دانشگاه عالی دفاع و انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما