شناسهٔ خبر: 32598 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاست‌های رضا میرکریمی در خانه سینما چیست؟

رضا میرکریمی پس از انتخاب‌اش به عنوان مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد که هر سیاستی که سمت و سوی همبستگی داشته باشد را پیگیری می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این کارگردان و مدیرعامل جدید خانه سینما در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ابتدا راه گفت‌وگو را برای پذیرفتن این مسوولیت بسته بودید اما چه شد که سرانجام مسوولیت مدیرعاملی خانه سینما را پذیرفتید؟ گفت:در دو، سه ماه گذشته هر روز روزنامه‌ها را چک می‌کردم تا بالاخره نام یکی از همکارانم را به عنوان مدیرعامل خانه سینما ببینم و در عین حال خودم نیز تلاش می کردم تا یکی از همکارانم این مسئولیت را بپذیرد به هرحال از تکرار یک اسم برای مدیریت یک مجموعه صنفی خیلی رضایتی ندارم بنابراین شاید فردا اسمم را در روزنامه ببینم خودم هم تعجب کنم که چگونه این اتفاق افتاد!

 

او درباره‌ی دلایل پذیرش این مسوولیت توضیح داد: مراجعه مجدد هیات مدیره محترم خانه سینما و دلایلی که داشتند و جلساتی که با هم داشتیم قانعم کرد، در این مسیر آنها را همراهی کنم.

 

میرکریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویت‌هایش برای پیگیری مطالبات در خانه سینما( با توجه به اینکه در چند سال قبل هم مدیرعامل این تشکل بوده است) گفت: حتما دل مشغولی‌هایی قبلی‌ام در خانه سینما را پیگیری می‌کنم و همچنین کارهای خوب هیات مدیره قبلی را نیز دنبال خواهم کرد.

 

او با اشاره به شرایط فعلی خانه سینما گفت: به هر حال خانه سینما شرایط آرام و خوبی دارد و در این شرایط پاشنه آشیلی که می‌تواند این تشکل صنفی را به بحران بکشاند، اختلافات داخلی است اما اعضاء صنوف در چند سال گذشته و در گذر از بحران‌های مختلف به بلوغ فکری بالایی رسیدند و به راحتی می‌توان روح همبستگی و حمیت صنفی را در جهت مطالبه حقوق سینماگران تقویت کرد.

 

میرکریمی تاکید کرد: هر سیاستی که سمت و سوی همبستگی داشته باشد را پیگیری می‌کنم، چون معتقدم بیرون کشیدن پرونده‌های دوره‌های قبل خصوصا مقطع تعطیلی خانه سینما به صلاح نیست و باید به سمت یک همدلی گسترده بین همه طیف‌های مختلف برویم.

 

رضا میرکریمی در پاسخ به اینکه شما قرار بود به زودی فیلمی را جلوی دوربین ببرید،با توجه به این مسوولیت سرنوشت آن فیلم چه خواهد شد؟ گفت: یکی از شرایط اصلی من برای پذیرش این مسئولیت این بود که من فیلمم را بسازم اما تلاش می‌کنم این کار لطمه‌ای به مسئولیتم در خانه سینما نزند.

 

او درباره شروع زمان فیلمبرداری فیلمش گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

 

رضا میرکریمی همچنین ترجیح داد درباره‌ی جزییات برنامه‌هایش همچون امنیت شغلی سینماگران در فرصت مناسب‌تری صحبت بکند و از حسن نظر هیات مدیره خانه سینما تشکر کرد.

 

 

گفت‌وگوی ایسنا با ابراهیم مختاری رئیس هیات مدیره خانه سینما را در تشریح جزییات چگونگی انتخاب مدیرعامل خانه سینما را دراینجا بخوانید.

نظر شما