شناسهٔ خبر: 32611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه گالری‌های تهران در آخرین روزهای اردیبهشت

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به قل از ایسنا؛ خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه نقاشی‌های رکسانا قرنلی، محبوبه خاکدامن و فرشته محسنی است. این نمایشگاه گروهی شامل ۳۷ اثر آبستره از این سه هنرمند است که با تکنیک‌های آبرنگ، ترکیب مواد و اکریلیک روی بوم و مقوا زیر نظر استاد مهدی حسینی اجرا شده‌اند.

این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت ۹۴ ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن آثار می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه مجسمه و چیدمان «نگار تاج‌گردان» با عنوان «آرزوهای آویخته» گشایش می‌یابد. این نمایشگاه از سه قسمت مجزا به ابعاد تقریبی ۲۰۰*۱۰۰*۵۰ سانتی‌مترو ۲۰۰*۱۰۰*۵۰ سانتی‌متر و ۱۰۰*۱۰۰*۵۰ سانتی‌متر تشکیل شده که نحوه چیدمان آن با توجه به فضا متغیر است. فضای ارائه‌ی کار باید تاریک باشد و مخاطبان با استفاده از چراغ قوه، کار را مشاهده می‌کنند.

نمایشگاه «آرزوهای آویخته» از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری شکوه

نمایشگاه مرور ۴۰ سال آثار هنری عطاءالله ذی‌نوری - هنرمند نقاش - در گالری «شکوه» برپا شده است. او در کنار آثار تازه‌اش، پنج اثر خوشنویسی و پنج تابلوی نقاشی آبرنگ از کارهای گذشته‌اش را نیز در ابعاد کوچکی ارائه داده است.

نمایشگاه آبرنگ‌های عطاءالله ذی نوری تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در گالری «شکوه» واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار دیدن کنند.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاهی از آثار طراحی محمدعلی بنی‌اسدی ‌در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپا شده است. در این نمایشگاه ۱۶ اثر کوچک طراحی و دو تابلو در ابعاد بزرگ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که بیشتر این آثار به دوره‌های اخیر کارهای این هنرمند مربوط می‌شوند.

نمایشگاه آثار این هنرمند از ۱۸ اردیبهشت‌ماه به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ساربان

پس از گذشت ۱۰ سال، آثاری تازه از مرتضی گودرزی دیباج به‌نمایش درآمده است. در نمایشگاه «هجوم سکوت» ۲۲ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «هجوم سکوت» از ۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ساربان» واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز) کوچه مهماندوست شماره ۸ (به‌جز روزهای سه‌شنبه) پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری نقش جهان

شیرین فرنادی مجموعه‌ای از تابلوهای امپرسیونیسم و رئال خود از طبیعت را در گالری «نقش جهان» به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۱۶ تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و با موضوع دریا، گل، زنان روستایی با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی دیوار گالری می‌رود.

 

نمایشگاه «طبیعت» از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان است.

باغ موزه قصر

نخستین جشن عکاسان سینمای ایران همراه با افتتاح نمایشگاه آثار عکاسان در باغ - موزه قصر برگزار می‌شود. این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، افتتاح می‌شود و میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

باغ - موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه انفرادی عکس‌های تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاج‌بخش» در گالری «راه ابریشم» گشایش یافته است. در این نمایشگاه شش عکس در اندازه‌ی ۸۰×۱۲۰ سانتی‌متر و شش عکس در اندازه‌ی ۵۳×۸۰ سانتی‌متر و نیز دو اسکرین ویدئو ارائه شده است.

این نمایشگاه از ۱۱ تا ۲۸ اردیبهشت ‌ماه در گالری‌ راه‌ ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، شماره ۲۱۰ برپا است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است.»

نمایشگاه «به چپ چپ» از ۱۱ اردیبهشت‌ماه تا ۲۹ خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.

نظر شما