شناسهٔ خبر: 32624 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای سیاست‌گذاری سینمای کودک فعال است/ بحث درباره تولید

عضو شورای سیاست گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان اعلام کرد این شورا هر یکشنبه جلسه دارد و درباره مسایل مبتلابه این حوزه تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود کرامتی از اعضای شورای سیاست گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان با اشاره به اینکه جلسات این شورا هر هفته یکشنبه ها برگزار می شود، گفت: شورای سیاست‌گذاری تا امروز نزدیک به ۴ جلسه برگزار کرده و صحبت های خوبی در مورد سینمای کودک و نوجوان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مزیت های این شورا این است که مدیران سینمایی نیز از جمله اعضای شورای سیاست گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان هستند و در کنار سینماگرانی که هیچ مسئولیت دولتی ندارند، درباره سینمای کودک و نوجوان و رونق آن به گفتگو و تبادل نظر می پردازند.

این کارگردان سینما تاکید کرد: در گذشته معمولا سینماگران دور هم جمع می شدند و درباره مسائل سینمای کودک و نوجوان صحبت می کردند و به نتایجی می رسیدند اما چون در میان اعضا مدیر و مسئول دولتی در حوزه سینما وجود نداشت، بخش اجرایی شدن تصمیمات با مشکلاتی همراه می شد.

کرامتی گفت: با توجه به شرایط موجود و صحبت هایی که طی جلسات گذشته شده است، امیدوار هستیم که اتفاقات خوبی در حوزه سینمای کودک و نوجوان رخ دهد.

وی با اشاره به مشکلات مختلف در حوزه سینمای کودک بیان کرد: واقعیت این است که ما در سینمای کودک و نوجوان بیش از هر چیز نیازمند تولید هستیم تا سپس بتوانیم درباره معضلات آن بحث کنیم اما همین تولیدات اگر زمینه ای برای اکران و عرضه به مخاطب نداشته باشند، به کار نمی آیند و در نهایت تبدیل به همان آثاری می شوند که طی سال های گذشته تولید و بعد بدون اینکه فرصت دیده شدن پیدا کند، در گوشه ای خاک می خورند.

عضو شورای سیاست گذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد یک پردیس مختص سینمای کودک و نوجوان می تواند بخشی از نیازهای حوزه اکران در این گروه سینمایی را برطرف کند، توضیح داد: پیشنهادهایی از این دست در شورا مورد بررسی قرار گرفته است اما باید دید بعد از آسیب شناسی چه برنامه ها و سیاست هایی مورد تایید قرار می گیرد.

به گزارش مهرٰ مهدی ارگانی، مسعود کرامتی، حمید جبلی، جواد حاتمی، مهدی یزدانی، محسن چینی فروشان، علیرضا تابش، فرشته طائر پور و مرضیه برومند به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان از سوی حجت الله ایوبی منصوب شده اند.

نظر شما