شناسهٔ خبر: 32625 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند استیو مک‌کویین روی پرده رفت/ پیدا شدن ۴۰۰ جعبه فیلم قدیمی

با پیدا شدن تصاویر قدیمی یکی از فیلم‌های استیو مک کویین، فیلم مستندی از او در کن به نمایش در می‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، فیلمسازها بعضی مواقع باید کارآگاه هم باشند و ساخت فیلم مستند «استیو مک‌کویین: مرد و لو مان» که شنبه در فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد بر پایه چنین استدلالی شکل گرفت.

این فیلم که توسط گابریل کلارک و جان مک‌کنا ساخته شده است، داستان تولید فیلم مسابقات ماشین‌رانی مک‌کویین با عنوان «لو مان» را در سال ۱۹۷۰ دنبال می‌کند.

کلارک به ورایتی گفت: این مستند داستان جستجوی او برای ساخت یک فیلم مسابقه اتوموبیلرانی تمام عیار است.

تولید فیلم «لو مان» طبق نقشه پیش نرفت و زندگی شخصی و حرفه‌ای این بازیگر نیز دچار لغزش شد. کلارک و مک‌کنا از کمک چد مک‌کویین، پسر استیو مک‌کویین نیز استفاده کردند که خود از طرفداران ورزش‌های اتوموبیلرانی است و برای حمایت از نمایش فیلم در کن حضور دارد.

این مستند بر تصاویر آرشیوی متکی است که فیلمسازان پیدا کردند و همچنین مصاحبه‌هایی با چد مک‌کویین و باب رِلیه که شریک تهیه‌کننده استیو مک‌کویین بود و در سال ۲۰۱۳ چشم از جهان فروبست. تصاویر آرشیوی شامل مصاحبه‌هایی با جان استورجس که قرار بود «لو مان» را کارگردانی کند اما کنار کشید و مصاحبه‌ای با خود استیو مک‌کویین می شود که به سختی دچار سرطان بود و داشت جان خود را از دست می‌داد. اما جایزه بزرگی که نصیب سازندگان این مستند شد، جعبه‌هایی پر از تصاویر فیلمبرداری‌شده «لو مان»‌ بودند که توسط کارگردانان کشف شدند. این فیلم‌ها با کمک یکی از کسانی که در استودیوی مرکزی سی‌بی‌اس سینما کار می‌کرد پیدا شدند.

کلارک می‌گوید: مک‌کویین چیزی حدود یک میلیون فوت نگاتیو فیلمبرداری کرده بود که ما طی مراحل اولیه تهیه به آن‌ها جام مقدس می‌گفتیم. بسیاری از کسانی که با آن‌ها صحبت کردیم، از جمله خود چد، می‌گفتند تمام محتوای فیلمبرداری شده سوزانده شده بودند. هیچ کس نمی‌دانست آن‌ها کجا هستند اما در نتیجه پی‌گیری‌های مداوم، تصاویر فیلمبرداری‌شده زیر یکی از صحنه‌های صدای استودیوهای قدیمی در لس‌آنجلس که فیلم در آن تدوین شده بود پیدا شد. بیش از ۴۰۰ جعبه فیلم که پر از خاک بودند. روی جعبه هر یک کلمات «لو مان» نوشته شده بود. برای ما خبر فوق‌العاده‌ای بود.

نظر شما