شناسهٔ خبر: 32652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرسودگی نیمی از ساختمان‌‌های آموزش عالی/ افزایش بودجه تعمیرات

معاون وزیر علوم گفت: در مجموع آموزش عالی شاید بتوان گفت، بالغ بر ۱۰ میلیون متر مربع ساختمان داریم که از این ۱۰ میلیون متر مربع بیش از ۵۰ درصد قدیمی و فرسوده هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد حسین امید درباره اختصاص بودجه برای تعمیر و نگهداری ساختمان های فرسوده دانشگاه ها گفت: دراین زمینه یک پروژه به نام پروژه مقاوم سازی در دستور کار قرار دارد که به صورت محدود ساختمان های شاخص آموزش عالی در سطح کشور، در قالب این طرح، درحال مقاوم سازی هستند. البته تعداد این ساختمانها خیلی کم است به دلیل اینکه برای پوشش ساختمانهای بیشتر اعتبار زیادی نیاز است. بر همین اساس شاید بتوان گفت در سال جاری ۴ تا ۵ پروژه در قالب این طرح مقاوم سازی می شوند که نسبت به مجموعه آموزش عالی قابل ملاحظه نیست.

وی افزود: در بین مجموعه ساختمان هایی قدیمی و فرسوده آموزش عالی ساختمانهای شاخصی وجود دارند که ساختمان های میراثی و با ارزشی هستند از این رو در اولویت قرار گرفته اند و سال گذشته نیز به آنها اعتبار لازم اختصاص داده شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: ما فقط در سال ۹۳ برای اینکه اعتبارات درست هزینه شود، کارگروهی تشکیل دادیم، تحت نام کارگروه مقاوم سازی که این کارگروه در خصوص استاندارد سازی، مقاوم سازی ساختمان‌ها و تشخیص اهمیت و ارزش این ساختمان ها تصمیم گیری می کند.

امید یادآور شد: اعتباری نیز برای فرسودگی وجود دارد که در سال ۹۳، ۱۰۰ درصد آنها تخصیص داده شد و درسال ۹۴ هم رشد ۱۰۰ درصدی داشته است بنابراین امسال دانشگاه ها خیلی بیشتر از گذشته می توانند به تعمیر و تجهیز ساختمان های فرسوده خود بپردازند.

نظر شما