شناسهٔ خبر: 32701 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز انتخاب رشته ارشد ۹۴ از امروز

انتخاب رشته برای داوطلبین مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز (دوشنبه) ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور صبح دیروز (یکشنبه) اظهار کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ساعت ۱۸روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گفته توکلی، از تعداد داوطلبین مجاز به انتخاب رشته ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۴۹.۸۰ درصد مجازین به انتخاب رشته زن و ۵۰.۲ درصد از داوطلبین مرد هستند. 

وی اضافه کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها، تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. 

توکلی اظهار کرد: هر داوطلب می تواند ۱۰۰ کد-رشته را از میان کد-رشته های مجاز در فرم اینترنتی انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه وارد کند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۲ داوطلب تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره های روزانه و سایر دوره ها و تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا برای سایر دوره ها (بجز روزانه) مجاز به انتخاب رشته شدند. 

وی همچنین اعلام کرد که پاسخنامه امتحانی داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره های ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ و کلید نهایی تصحیح پاسخنامه آزمون، از ساعت ۱۸ امروز(یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ۹۴ در صورتی که علاقه مندی خود را برای شرکت در دوره های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکرده بودند، می توانند در زمان انتخاب رشته با پرداخت هزینه ثبت نامی، علاقه مندی خود را برای گزینش در این بخش نیز اعلام کنند.

پس از گزینش نهایی فهرست اسامی داوطلبین استخراج و در دهه اول شهریور ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

نظر شما