شناسهٔ خبر: 32713 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اخلال درفرآیند تخلیه نمایشگاه کتاب/ ناشران وغرفه‌داران سرگردانند!

ورود کامیون‌ها و وانت‌های حمل کتاب به مصلی تهران برای خارج کردن کتاب‌ها و لوازم ناشران و غرفه‌داران از محل برگزاری نمایشگاه کتاب از صبح امروز و به دلایلی نامشخص متوقف شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  ناشران و غرفه داران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب که امروز برای جمع کردن ملزوماتشان به درب های ورودی مصلی مراجعه کردند، با دستور توقف و ممنوعیت ورود به مصلی روبرو شدند.

بر اساس این گزارش و در حال حاضر ده‌ها وانت و ماشین حمل بار در ورودی اصلی مصلی در خیابان شهید بهشتی توقف کرده اند و اجازه ورود آنها به مصلی داده نمی‌شود.

اخلال در خروج ناشران

بنابر کسب اطلاع برخی از این ماشین‌ها از ساعت ۷ صبح در این مکان منتظر اجازه ورود به محل برگزاری نمایشگاه کتاب هستند اما تا این لحظه از ورود آنها به مصلی جلوگیری شده است این در حالی است که به گفته ناشران و غرفه داران، آنها کامیون های حمل بار را ساعتی ۵۰ هزار تومان کرایه گرفته‌اند و کل هزینه توقف و تاخیر را هم باید به آنها بپردازند.

برآورد می شود در صورت بازگشت راننده تخلیه مصلی، هر ناشر حداقل ۶ ساعت این کامیون‌ها را در اختیار داشته باشد تا کتاب‌ها و ملزومات خود را از مصلی خارج کند که با یک حساب سرانگشتی هر کدام از آنها باید ۳۰۰ هزار تومان فقط برای خروج کتاب‌ها و ملزوماتشان از مصلی بپردازند.

اخلال در خروج ناشران

در همین حال تلاش برای پیگیری این مشکل از مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب و همچنین مدیریت مصلی به جایی نرسید اما نگهبانان در ورودی مصلی می‌گویند: جلسه بالا- بین مسئولان نمایشگاه کتاب و مسئولان مصلی- مشکل پیش آمده و به ما گفته‌اند به هیچ ماشینی اجازه ورود به مصلی را ندهیم. آنها همچنین به این سوال که پس چرا روز گذشته به ناشران اجازه ورود به مصلی می دادید؟ گفتند: دیروز، دیروز بود و امروز هم امروز!

اخلال در خروج ناشران

ممنوعیت ورود کامیون های حمل بار ناشران و غرفه‌داران در حالی است که تعدادی از کامیون‌ها در داخل مصلی مشغول جمع آوری سازه‌های موقتی که توسط ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب برپا شده بود هستند هرچند آنها هم اجازه خروج از مصلی را ندارند.

مشاهدات حاکی از آن است که در حال حاضر ده‌ها کامیون، وانت و ماشین های حمل بار در ورودی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) واقع در خیابان شهید بهشتی تجمع کرده اند و به نظر نمی رسد که تا ظهر امروز اجازه ورود آنها به مصلی داده شود.

این شرایط در حالی است که روز گذشته حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفته بود: پیش بینی می‌کنیم تا ساعت ۲۱ روز یکشنبه کلیه ناشران و غرفه‌داران از مصلی خارج شوند.

نظر شما